Overdragen prenataal zwangerschapsverlof ingeval van arbeidsongeschiktheid

Alison
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Overdragen prenataal zwangerschapsverlof ingeval van arbeidsongeschiktheid

#1 , 09 sep 2020 09:11

Beste,

Ik ben sinds 21 augustus 2020 arbeidsongeschikt ten gevolge van zwangerschapscomplicaties (vermoedelijke bevallingsdatum 16 oktober 2020). Nu las ik op diverse sites dat sinds de arbeidswet van 12 juni 2020 zwangere vrouwen die arbeidsongeschikt zijn in de periode van 6 weken voor de vermoedelijke bevallingsdatum toch hun recht behouden op 14 weken postnataal zwangerschapsverlof.
Ik informeerde mij bij mijn mutualiteit (Bond Moyson) of ik hier nu automatisch recht op had. Nu hebben zij mij telefonisch en later per mail laten weten dat mijn werkgever hiervoor zijn akkoord dient te geven. Maar klopt dit wel?

zie hier mailtje van Bond Moyson :

"Geachte mevrouw xxx

Bedankt voor uw bericht.

Ik geef door aan de dienst Zwangerschapsconsulenten om contact met jou op te nemen.

Graag geef ik mee dat indien uw vraag gaat over aanpassing bevallingsrust in de nieuwe arbeidswetgeving, dat dit een verantwoordelijkheid is van de werkgever om te bepalen of u recht heeft op de nieuwe regelgeving. Indien dit het geval is dient de werkgever een nieuwe einddatum van de bevallingsrust te berekenen en per mail officieel te verklaren aan onze dienst Uitkeringen naar uitkeringen.bmovl@bondmoyson.be.

Ik hoop u hiermee van dienst te zijn.
Contacteer mij gerust bij verdere vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LYNX XX
Berichten: 2503
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 sep 2020 10:25

hppts://www.securex.eu/lex-go.nsf/PrintReferenc ... ~2&Lang=NL

Deze link zal u een antwoord bezorgen op de door u gekende situatie.

Reclame

Terug naar “Andere”