prive pony les geven aan kinderen

Dinja
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

prive pony les geven aan kinderen

#1 , 20 jul 2020 10:42

hallo,
door zware artrose kan ik niet meer gaan werken, en aangezien ik pony's heb zou ik graag een uur of 4 per week les geven voor kinderen,
moet ik mij aangegeven als zelfstandige ( in bijberoep)? Ik ben nu een jaar thuis, dus ik val op invaliditeit en wil met iets bezig zijn. Maar aangezien ik toch iets van vergoeding zou vragen, want ik moet mezelf ook verzekeren en onderhoud van de pony's.... (alles bijeen mss zou ik er 200 euro per maand aan verdienen)
Meer een hobby dan werk....
groetjes

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12839

#2 , 20 jul 2020 13:47

Als het een hobby is, moet u het gratis doen. Vanaf dat u een tegenprestatie vraagt, moet u zelfstandige worden en een btw-nummer aanvragen.

Franciscus
Berichten: 38599

#3 , 20 jul 2020 14:39

of het nu het een of het andere is u moet steeds VERZEKERD ZIJN.

Reclame

father bis
Berichten: 24
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 jul 2020 14:57

Zou toch eerst aan de medisch controleur toelating vragen.
Artrose ( mij 100% bekend ) en les geven aan kinderen, bestijgen van de pony's en ook het onderhoud.

Alles kan goed verlopen zolang er geen problemen zijn ( ongevalletje ... ).
Verzekering zoals hierboven aangehaald is een must.

Normaal zoals Leen zegt : zelfstandige in bijberoep. Maar u zegt het zelf al : hobby.

Dinja
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 20 jul 2020 17:19

ja, mss toch mij eens raadplegen bij het ziekenfonds of dit wel mag,
Ik rijd zelf niet meer, maar ik wil gewoon met alles in orde zijn qua verzekeringen vooral naar de kinderen toe, en ook voor mij, .want een ongeluk schuilt in een klein hoekje,
En ik wil zeker geen zwartwerk doen! Alles legaal...
en Zelfstandige is zo een groot woord.... dank u om mij een beetje raad te geven!

Terug naar “Andere”