Wet en Regelgeving België mbt. wezen van overleden mijnwerkers

Astrid1957
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Wet en Regelgeving België mbt. wezen van overleden mijnwerkers

#1 , 17 mar 2020 01:11

Om een lang verhaal kort te maken:
Mijn Nederlandse vader is in 1957 door een mijnongeluk, om het leven gekomen.
Mijn familie is van Nederlandse afkomst en ook woonachtig.
Mijn moeder was destijds 5 maanden zwanger.
Door het overlijden van mijn vader zijn er "regelingen" geweest vanuit de Belgische Staat.
Ik ben aan het uitzoeken welke uitkeringen ten behoeve van mij/opvoeding en/of Kindergeld betaald is tot het bereiken van mijn meerderjarige leeftijd destijds.
Ik weet wel dat mijn moeder uitkeringen heeft gehad van/voor mij tot mijn 21e, hoewel ik vanaf mijn 18e niet meer thuis woonachtig was.

Bij welke instanties kan ik deze informatie, of wat er toen allemal geregeld en gebeurd is opvragen,

Bedankt alvast.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Astrid1957
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 mar 2020 01:13

Nog een kleine aanvulling: de mijn waar mijn vader destijds werkte als Meestersteenhouwer oid. was gevestigd in Eijsden.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 mar 2020 08:36

Eerst en vooral waarvoor heeft u deze info nodig?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Astrid1957
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#4 , 17 mar 2020 13:36

Omdat ik alles bij elkaar aan het zoeken ben ivm. het feit dat ik adhv deze documenten, naar een advokaat of noris stap, mocht dit noodzakelijk zijn. En momenteel spelen zich in de familie (waar ik al vanaf mijn jeugd hoegenaamd geen kontakt mee heb) zaken af waar ik vraagtekens bij zet. Ooit ben ik al eens begonnen met het zoeken naar deze info, maar destijds ben ik gestaakt omdat ik toen niet de kennis had waar te beginnen, en niet de tijd om er de energie in steken. Sinds kort, omdat deze zaken weer beginnen op te spelen, voel ik mij genoodzaakt om met mbt. de financieen en mijn eigen financiele toekomst, deze zaken voor eens en voor altijd zwart op wit op papier te verkrijgen middels officiele documenten.
verder wens ik eigenlijk niet om dit nog meer te moeten toelichten. Ik vraag alleen waar ik deze documenten kan verkrijgen in de vorm van instanties or whatever.

LeenW
Berichten: 12824

#5 , 17 mar 2020 13:41

Ik vrees dat al deze zaken verjaard zijn.

father b
Berichten: 1576
Juridisch actief: Nee

#6 , 17 mar 2020 13:53

Misschien eens op google intikken :
wet en regelgeving België voor overleden mijnwerkers

Evi (Odos)
Berichten: 354
Juridisch actief: Ja
Locatie: Vlaanderen
Contacteer: Website Facebook Twitter

#7 , 17 mar 2020 17:59

Dat wordt lastig. Het is al niet simpel voor recente situaties om aan de juiste informatie te raken.
Misschien bij kinderbijslagfonds voor wezengeld en pensioendienst in verband met overlevingspensioen.
Odos vzw - Ouders die opnieuw starten
Familiale bemiddeling en juridisch advies bij scheiding, overlijden en nieuw samengesteld gezin.
Alle verhalen en vragen welkom in de besloten facebookgroep www.facebook.com/groups/odosvzw

Sirkii
Berichten: 5396

#8 , 17 mar 2020 18:46

Hoe dan ook is zoals LeenW an schreef alles verjaard. Vergeten dus en voortleven.

mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#9 , 17 mar 2020 20:26

Die oude zaken zijn mogelijks allemaal vernietigd, of niet ingebracht in de computer.

Franciscus
Berichten: 38587

#10 , 17 mar 2020 21:49

Mogelijk kan ook de NL directie u de nodige contacten in BE opleveren. Niet direct mijn vakgebied

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... FOOUOUZmpO

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... bRT-6Qe-KK

https://www.google.com/url?sa=t&rct=j&q ... p%3A%2F%2F


http://www.ejustice.just.fgov.be/cgi_lo ... pl?N=&sql=(text+contains+(%27%27))&rech=1&language=nl&tri=dd+AS+RANK&value=&table_name=wet&cn=1995080751&caller=archive&fromtab=wet&la=N&ver_arch=001

Terug naar “Andere”