Invaliditeit beperkt in tijd - terug naar dop op 56 jaar?

Jan Arends
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Invaliditeit beperkt in tijd - terug naar dop op 56 jaar?

#1 , 02 mar 2020 15:27

Hallo,

Ik ben sinds december 2013 arbeidsongeschikt, en een jaar later op invaliditeit gegaan ( +66 procent, dus niet 'invalide').
De controlerend geneesheer wist mij te vertellen dat mijn invaliditeit sowieso op 30/06/2020 afloopt. In mijn dossier bij de mutualiteit kan ik nergens een beperking in tijd of een einddatum ontdekken. Ik heb een ongeneeslijke kanker, die weliswaar stabiel is maar mijn functioneren beperkt (fysieke inspanningen, lang zitten, etc.).
Ik las ergens op het forum dat er vanaf 55 jaar niet (of nauwelijks) meer gecontroleerd wordt. Awel, ik ben 56, en het lijkt erop dat de controlerend geneesheer mijn statuut wilt beëindigen. Terug naar de dop is dat neem ik aan. Kan ik daar zelf nog iets aan doen, mocht hij dat beslissen?

Bij voorbaat dank voor uw reacties.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 02 mar 2020 15:31

Waarom zou er na 55 jaar niet meer gecontroleerd worden ?

Ik heb er controle van het ziekenfonds gezien bij mensen van 62 jaar !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jan Arends
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 mar 2020 16:06

Mijn gedacht. Maar het gaat rond. Was bovendien niet mijn vraag.

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 02 mar 2020 16:21

Ik ben sinds december 2013 arbeidsongeschikt, en een jaar later op invaliditeit gegaan ( +66 procent, dus niet 'invalide').
De controlerend geneesheer wist mij te vertellen dat mijn invaliditeit sowieso op 30/06/2020 afloopt.

Best +66% betekent WEL invalide.

De adviserend geneesheer van uw ziekenfonds zal u sowieso nog eens oproepen om na te gaan of u na 30.06.2020 nog aan de voorwaarden van erkenning plus 66% voldoet.

Mogelijk dat er sprake is van een re-integratiecontract in samenwerking met uw werkgever of andere.

Ik raad u aan om contact op te nemen met de sociale dienst van uw ziekenfonds. Zij kan dit voor u uitzoeken en u desgevallend begeleiden om een oplossing te vinden.

Indien u niet werd ontslagen en u wordt niet langer arbeidsongeschikt erkend, moet u terug gaan werken.

Werd u wel ontslagen, dan valt u terug op de werkloosheid.

Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud.

Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Terug naar “Andere”