Controlearts ziekte

Tarzan1990
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Controlearts ziekte

#1 , 12 jan 2020 07:49

Is de controlearts verplicht een convocatie/uitnodiging in de brievenbus te steken om tot bij hem te gaan.
Brievenbus is leeg
Ik denk dat ik een controle gemist heb , waarschijnlijk de bel niet gehoord.
Normaal stuurt werkgever een controle.

Wat zijn de mogelijkheden dan?
Kan de werkgever sancties opleggen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 jan 2020 09:09

Normaal steekt hij een briefje .

Als je in de PC 302 (horeca) daar zijn nieuwe spelregels sinds 1/01/2020, maar ik veronderstel dat je niet in de horeca werkt.

In sommige sectoren hebben ze een cao die vermeld tussen welke uren u thuis aanwezig moet zijn voor controle, zelf als je het huis mag verlaten moet je op deze uren thuis zijn

Bv in de horeca moet men de 4 eerste uren van je normale werk uren thuis zijn voor controle, ieder sector kan andere regels hebben zie je arbeidsreglement eens op na.

Als je een controle gemist heeft moet de werkgever het gewaarborgd maandloon niet betalen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 12 jan 2020 09:18

------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

Tarzan1990
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#4 , 12 jan 2020 10:13

Normaal steekt hij een briefje .

Als je in de PC 302 (horeca) daar zijn nieuwe spelregels sinds 1/01/2020, maar ik veronderstel dat je niet in de horeca werkt.

In sommige sectoren hebben ze een cao die vermeld tussen welke uren u thuis aanwezig moet zijn voor controle, zelf als je het huis mag verlaten moet je op deze uren thuis zijn

Bv in de horeca moet men de 4 eerste uren van je normale werk uren thuis zijn voor controle, ieder sector kan andere regels hebben zie je arbeidsreglement eens op na.

Als je een controle gemist heeft moet de werkgever het gewaarborgd maandloon niet betalen.
Bedankt voor je antwoord. Het belangrijkste is dat hij me niet kan ontslaan wegens dringende reden.
Het arbeidsreglement en cao gaan ik eens opvragen, zelfs nuttige info achteraf.

De eerste keer dat ik dit voorheb , dat hij iets achterlaat zodat ik hem kan contacteren. Dat nog niet.

Terug naar “Andere”