Arbeidsongeschikt,uitkeringen ziekenfonds

hakunamataka7
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Arbeidsongeschikt,uitkeringen ziekenfonds

#1 , 30 dec 2019 20:19

Door een herstructurering van het bedrijf ben ik na 42 jaar dienst ontslagen met de wettelijke ontslagvergoeding.Aan het einde van mijn ontslagvergoeding ben ik wegens operatie mij niet kunnen gaan inschrijven bij de VDAB(wegens arbeidsongeschiktheid) en zo op het ziekenfonds beland dit nu al enkele maanden met een ziekte-uitkering berekent volgens mijn C4.
Daar ik geen arbeidscontract meer heb, kan ik dan ook eventueel in beroep gaan bij de rechtbank tegen een beslissing van de adviserende arts ziekenfonds die mij terug arbeidsgeschikt zou vinden?
en ik zo-doende mij dan zou moeten gaan inschrijven bij de VDAB als werkzoekende.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 dec 2019 22:46

Hoe oud bent u? Hoe lang nog tot vroegste pensioendatum?
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

hakunamataka7
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 dec 2019 23:09

60 jaar en binnen 10 maanden vroegste pensioendatum

Reclame

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 dec 2019 10:53

Gezien u geen werkgever meer hebt, zal u zich sowieso als werkzoekende moeten laten inschrijven en een dossier werkloosheid laten opmaken als u niet meer als plus 66% erkend wordt door de adviserend geneesheer van uw ziekenfonds. Ik raad u aan om my pension te raadplegen en het pensioenbedrag te vergelijken met uw inkomen uit ziekte en na 1 jaar uit invaliditeit en desgevallend het bedrag aan werkloosheidsuitkeringen. Hierdoor zal heel wat druk weggenomen worden. Fijn eindejaar en een spetterend 2020. Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

hakunamataka7
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 31 dec 2019 12:09

Dank u voor het antwoord Marcus en ook voor u een fijn eindejaar.

Terug naar “Andere”