doktersvoorschrift bij kinesist

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

Re: doktersvoorschrift bij kinesist

#16 , 28 nov 2019 14:33

Is uw huisarts verplicht om de sociale derdebetaler toe te passen?

Indien u geniet van de verhoogde tegemoetkoming is de huisarts verplicht om de derdebetaler toe te passen, behalve indien het een huisbezoek betreft. In de andere gevallen is uw huisarts niet verplicht om te aanvaarden om de sociale derdebetaler toe te passen.

Wat moet u doen als u wilt dat uw arts de sociale derdebetaler toepast?

Als u uw huisarts vraagt om de sociale derdebetaler toe te passen, zult u moeten aantonen dat u zich in een van de bovenvermelde situaties bevindt:
via een getuigschrift van uw ziekenfonds
met een kleefbriefje van uw ziekenfonds als u een rechthebbende van de verhoogde tegemoetkoming bent (het laatste cijfer van de eerste code voor gerechtigden is dan een “1”)
via de brief van uw ziekenfonds die u meedeelt dat u het “statuut chronisch aandoening” geniet
via een verklaring op eer dat u zich in een occasionele individuele financiële noodsituatie bevindt.
De arts kan ook een on-line dienst raadplegen om na te gaan of hij de derdebetaler kan toepassen.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#17 , 28 nov 2019 15:42

Sorry hoor maar ik ben geen IGO en iedereen betaald daar maar 4 € en sommige maar 1 €, en de hulpwachtpost waar ik geweest ben rekende 6 € op een zaterdag voor middag, en in de kliniek bij de kine niks betalen na de behandeling een kleinigheid storten ook de radiologie en de hulpwachtpost huisartsen is deze

https://www.huisartsenwachtpostmeetjesland.be/

zie ook een briefje van de huisarts

Afbeelding
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#18 , 28 nov 2019 16:26

verhoogde tegemoetkoming ziekteverzekering heeft geen uitstaans met IGO.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#19 , 28 nov 2019 19:50

verhoogde tegemoetkoming ziekteverzekering heeft geen uitstaans met IGO
weet het maar die hebben meestal ook een verhoogde tegemoetkoming .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

bambipower
Berichten: 1034

#20 , 29 nov 2019 09:33

Valt dan nog mee. Bij onze dokter moet je al een week op voorhand weten dat je ziek gaat worden.
Huisbezoeken doet hij ook enkel als je minstens 3 dagen op voorhand iets laat weten. Anders moet je naar spoed gaan. En als we de dokter dan toch zien, 12 minuutjes max... ook voor 29 euro

The Oscars
Berichten: 522
Juridisch actief: Nee

#21 , 29 nov 2019 10:36

Bij ons kom je niet weg onder 29 euro bij de huisarts . Je mag maar 1 probleem aanbrengen. Een zandloper loopt om niet over je 15 minuten te gaan .
Rasechte geldwolven zijn dat.

Het huisbezoek van de huisarts van mijn buur duurt slechts 10 minuten ( aankomst en vertrek inbegrepen). Ik heb dit al eens een paar keer met de chronometer gemeten.

Besteed dus maar 5 minuten aan zijn patiënten, de overige vijf min. aan zijn aankomst, afrekening en vertrek. Niet te verwonderen dat die met de laatste nieuwe Porsche kan rijden.
.

LeenW
Berichten: 12824

#22 , 29 nov 2019 10:42

Ik denk dat de juridische discussie inmiddels afgehandeld is.

Terug naar “Andere”