Invaliditeit FOD VAPH VDAB/GTB

Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

Invaliditeit FOD VAPH VDAB/GTB

#1 , 01 okt 2019 19:17

Van mijn twee jaar epelepsie grand mal nu meerdere jaren onder medicatie stabiel.
2013 diagnose adhd vraag aan Vdab naar hulp geraak niet aan werk, Vdab weigert.
2014bet hulp van juridische bijstand recht op Vlaamse ondersteuningspremie bekomen, raad van prof diagnose adhd ; “aanbevolen routinematige arbeid af misschien eerder beschutte arbeid” werd door Vdab/GTB genegeerd, ik moet werkzoeken op normale arbeidsmarkt en word aan lod overgelaten zonder enig onderzoek naar privesituatie nog Tans erkent men medisch gebrek via het vop recht toe te kennen aan mijn uiteindelijke werkgever.
Ik vind werk, Vdab/GtB traject stopt, geen zorg geen begeleiding ik sta er alleen voor.
3 jaar hou ik dit alleen wonend vol mits een wissel van werkgever maar het word te veel, medisch neem ik achteruitgang waar, ik crash en word ontslaan wegens onbekwaamheid en nog wa slechtmakerij.
Vdab nog steeds ver zoek, ik contacteer hen opnieuw zelf met vraag naar hulp.
Vdab draait rond de pot en blokkeert ook mijn vraag naar zorg, GTB acht mij tot nu steeds werkonbekwaam .
We zijn nu 5 a 6 jaar verder, ik denk nu zelf niet meer te kunnen werken.
Deurwaarder huisbaas tegen mijn broek gehad en buiten gevlogen,
Intussen wel met 7 puntjes erkent bij het FOD ma da strookt niet mee mijn zorgnood en gebrekkige zelfredzaamheid.
Ook herkent het FOD slechts voor 1 jaar terwijl ik twee permanente diagnoses heb genaamd adhd en autisme welk ziet zomaar met meer structuur op te lossen zijn daar ik ze beide heb bovenop de stabiel epilepsie grand male.
Nog steeds 5a 6 jaar verder niets van zorg, moet om onderdak en Fin steun schooien bij moeder.
Ditalles wetende dat de mutualiteit mij ook +66% invalide verklaart gebaseerd op mijn autisme.
Moeder gaat binnenkort op pensioen en kan dan mijn eten niet meer betalen mag zo iets?
Vaph is ook nog niet aangevraagd zou eerst dop traject vereisen duur 1 jaar start deze maand op, aanvraag vaph persoonsvolgend budged zou twee jaar duren eer ik aan zorg kan geraken... kan ik er aan doen dat ze mij eerst niet geloven??
Tegen da ik een kruimel zorg ga hebben zijn we verdommen 10 jaar verder is da wettelijk?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mathias1
Topic Starter
Berichten: 130

#2 , 01 okt 2019 19:54

Ha ik heb geheugenproblemen en archiveer daardoor keurig, kan alles staven met schriftelijke aanwijzingen/bewijs echter heb ik geen recht op prodeo wegens inkomen moeder ma moeder zit nog mee lening en ik heb geen stuiver over, ik kan mijn eigen eten niet betalen en moeder gaat binnen twee jaar op pensioen... heb ik dan geen recht op een eigen leven, op hulp, Gtb zegt zelf dat ik niet kan werken dan is het toch ongehoord dat ik niet aan nodige zorg geraak en aan geen leefbaar inkomen geraak?
Mijn steun en toeverlaat (een persoon) gaat mij helpen maar alle informatie alle kennis alle beetjes helpen, volgens mij is die situatie hopeloos, wie heeft advies, wie weet raad?

Franciscus
Berichten: 38600

#3 , 16 okt 2019 20:07

Wel wat laat gezien ga eens langs bij een www.caw.be in uw omgeving en daarna naar het OCMW sociale en juridische dienst van uw gemeente.

Reclame

Terug naar “Andere”