Vergissing van het OCMW

Linda001
Topic Starter
Berichten: 16
Juridisch actief: Nee

Re: Vergissing van het OCMW

#16 , 28 okt 2019 01:45

Ik heb ondertussen het één en ander vernomen.
De maatschappelijke assistente van het OCMW die mijn dossier behandelde in 2016 vroeg regelmatig mijn documenten op.. gelijk het attest van mijn ziekte- en invaliditeitsuitkering.. ik heb daar ook nooit problemen mee gehad.
Wat ik niet wist....
Deze maatschappelijke assistente werd langdurig ziek en dan vervangen door iemand anders.
De vervangende assistente vroeg me nooit om documenten en berekende mijn leefloon verder op datgene wat er in de computer stond en dat ruim 2 jaar. ( ik wist hier niks van)
Ik heb er niet bij stil gestaan temeer op de poetsdienst van het OCMW mij wel regelmatig vroeg om mijn invaliditeitsuitkering door te geven.
Telkens ik een brief of email kreeg met het verzoek om documenten door te sturen deed ik dat. Ik dacht dus dat alles in orde was.

Tot voor kort was ik ook druk met dat vrijwilligerswerk, de mensen van het OCMW kennen mij allemaal, ik ging dan ook nog regelmatig naar de dokter, had tussenin nog een operatie, moet ook nog regelmatig naar de kine... later ook nog een kniebreuk...
Telkens mij werd gevraagd om documenten door te geven heb ik dat ook gedaan. Ik heb niks achter gehouden en stond er verder niet bij stil.

Ik dacht dat ik enkel moest doorgeven als ik weer ging werken of verhuizen of zo... en dat was niet.

Ondertussen is de maatschappelijke assistente weer aan het werk , die in het begin mijn dossier behandelde en zij is dan (volgens mij) achter de fout gekomen. Het is ook zij die me weer gecontacteerd heeft.
Volgens mij ben ik niet de enige die dit is overkomen.

Tja, nu wordt gezegd, "ik had de verhoging van mijn invaliditeitsuitkering spontaan moeten doorgeven",
Ik moet dus alles terug betalen.
Het is voor mij een koude douche.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding

Terug naar “Andere”