Ziekte-uitkering geweigerd.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

Ziekte-uitkering geweigerd.

#1 , 25 jul 2019 12:17

Beste,

Mijn ziekte-uitkering is geweigerd wegens. Ongegronde reden, dus het komt erop neer dat zij denken dat ik om dezelfde ziekte terug op ziekte wil wat niet waar is mijn situatie is als volgt.

Na een lange werkperiode van werken, ben ik 9 maanden op ziekte geweest, wegens burn-out/depressie.

Erna werd ik eraf gegooid en heb ik 4 maand en werkloosheidsuitkering gekregen.


Erna heb ik terug werk gevonden in de bouw na 6 maanden werken heb ik serieus last gekregen van een ander ziekte iets wat met gehoor en evenwicht, en duizeligheid te maken hebben op mijn 7ste maand heeft mijn arts een aangetekende opgesteld: ik zei dat ik er echt zwaar depressief van word van dat gepiep in mijn hoofd en die duizeligheid en vermoeidheid constant dus heeft hij als reden, depressie & Menière,

Nu heeft die controle arts mij geweigerd omdat er depressie bijstaat? Of omdat ik ooit nog eens op ziekte ben geweest?

Wat is de kans als m’n dokter ( neuropsycholoog ) met haar belt of een verslag schrijft dit wel goedgekeurd word?

Mvg

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 25 jul 2019 13:07

Op die kans kan je geen getal plakken. Maar het is wel een poging waard. Laat een uitgebreid gemotiveerd verslag opmaken, vooral met argumenten wat er nu anders is sinds de vorige ziekteperiode.

Het gebeurt dat beslissingen herzien worden, niet vaak, maar het gebeurt. Is dat niet het geval,m voor jou, dan kan je nog naar de arbeidsrechtbank.

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 jul 2019 16:04

Als je niet langer ziek wordt erkend, ga je of terug werken, indien je nog werk hebt, of ga je naar de werkloosheid. Je kan dan beroep aantekenen tegen de uitsluiting. Je werkgever kan je ook tijdelijk werkloos wegens medische overmacht laten verklaren. Ook dan krijg je werkloosheidsuitkeringen.
Of the topic, problemen met duizeligheid en evenwicht lijkt me niet zo geschikt voor de bouw?
Het is de adviserend geneesheer die uitmaakt of u recht heeft op uitkeringen of niet. Dit is niet de taak van de controlearts. De controle arts gaat in opdracht van de werkgever na of u ziek bent. De arbeidsgeneesheer kan samen met u nagaan of u niet naar een andere oplossing moet uitzien. Belangrijk dat de situatie correct wordt gesteld en de juiste benamingen worden weergegeven.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

Reclame

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#4 , 25 jul 2019 17:27

Als je niet langer ziek wordt erkend, ga je of terug werken, indien je nog werk hebt, of ga je naar de werkloosheid. Je kan dan beroep aantekenen tegen de uitsluiting. Je werkgever kan je ook tijdelijk werkloos wegens medische overmacht laten verklaren. Ook dan krijg je werkloosheidsuitkeringen.
Of the topic, problemen met duizeligheid en evenwicht lijkt me niet zo geschikt voor de bouw?
Het is de adviserend geneesheer die uitmaakt of u recht heeft op uitkeringen of niet. Dit is niet de taak van de controlearts. De controle arts gaat in opdracht van de werkgever na of u ziek bent. De arbeidsgeneesheer kan samen met u nagaan of u niet naar een andere oplossing moet uitzien. Belangrijk dat de situatie correct wordt gesteld en de juiste benamingen worden weergegeven.
Beste,

Mijn excuses ik bedoelde de adviserende geneesheer van de CM. Dus wat kan ik nu het best doen? Die van de cm zei van als het een andere medische aandoening is dan moet je dat opschrijven en laten motiveren, dan word het normaal gesproken goedgekeurd.

Dus ik denk als mij neuropsycholoog gewoon opschrijft dat het om Menière gaat dat het dan wel goedgekeurd wordt? Wat denkt u?

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#5 , 25 jul 2019 17:29

Op die kans kan je geen getal plakken. Maar het is wel een poging waard. Laat een uitgebreid gemotiveerd verslag opmaken, vooral met argumenten wat er nu anders is sinds de vorige ziekteperiode.

Het gebeurt dat beslissingen herzien worden, niet vaak, maar het gebeurt. Is dat niet het geval,m voor jou, dan kan je nog naar de arbeidsrechtbank.
Ik had gebeld met klantenservice van de CM, mevrouw zei dat als het een andere medische ziekte is dat het gewoon gemotiveerd moest worden en dan wordt het normaal goed gekeurd.

Ik vraag mij nu af of dat zo gemakkelijk gaat, en wat als ik van ziekenfonds moest veranderen? Is dat dan anders? Word ik dan wel toegelaten?

Mvg

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 25 jul 2019 18:01

Veranderen van ziekenfonds lost niks op .

Dit vergroot enkel de argwaan dat aan het foefelen bent.

Want je dossier gaat dan naar de andere ziekenbond en die zien alles .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Floes
Berichten: 115

#7 , 25 jul 2019 19:03

Ik werk daar ook, op die dienst, dus ja, je kan dat zo proberen en ja, soms wordt de beslissing dus herzien zonder dat je naar de rechtbank moet.

Dus stuur een uitgebreid nieuw verslag op en je hebt kans. Geen verslagen van de periode van het vorig dossier.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#8 , 25 jul 2019 19:24

Ik werk daar ook, op die dienst, dus ja, je kan dat zo proberen en ja, soms wordt de beslissing dus herzien zonder dat je naar de rechtbank moet.

Dus stuur een uitgebreid nieuw verslag op en je hebt kans. Geen verslagen van de periode van het vorig dossier.
Oké bedankt Floes,

Is het het best dat de psychiater die depressie dan gewoon weglaat? Want de hoofdoorzaak. Van de ziekte is de Menière.

Ik zal morgen terug langs mijn behandelende arts gaan.

Floes
Berichten: 115

#9 , 25 jul 2019 19:33

Daar kan ik je geen raad in geven, want ik ben geen arts die het zal beoordelen.

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#10 , 27 jul 2019 10:52

Weet iemand dit?

Er stond op de brief ook dat ( tijdelijk ) de uitkering voor die periode niet uitbetaalt kon wordend en dat ik zo snel mogelijk naar mijn behandelende arts moest.

Nu kon ik tijdelijk voor die periode een uitkering van de vakbond ontvangen weet iemand of die periode dan met terugwerkende kracht word uitbetaalt?

Dus wanneer mijn arts nieuwe brieven opmaakt en het wel wordt goedgekeurd?

En ook belangrijk word mijn ziekte-uitkering dan berekend op mijn laatst verdiende loon of op de werklozenuitkering?

CaneS
Topic Starter
Berichten: 125
Juridisch actief: Nee

#11 , 27 jul 2019 13:17

Veranderen van ziekenfonds lost niks op .

Dit vergroot enkel de argwaan dat aan het foefelen bent.

Want je dossier gaat dan naar de andere ziekenbond en die zien alles .

Weet iemand dit?

Er stond op de brief ook dat ( tijdelijk ) de uitkering voor die periode niet uitbetaalt kon wordend en dat ik zo snel mogelijk naar mijn behandelende arts moest.

Nu kon ik tijdelijk voor die periode een uitkering van de vakbond ontvangen weet iemand of die periode dan met terugwerkende kracht word uitbetaalt?

Dus wanneer mijn arts nieuwe brieven opmaakt en het wel wordt goedgekeurd?

En ook belangrijk word mijn ziekte-uitkering dan berekend op mijn laatst verdiende loon of op de werklozenuitkering?

Terug naar “Andere”