Riziv

josi
Topic Starter

Riziv

#1 , 28 jun 2008 12:02

Beste,

Ik ben sinds 2002, 66+ invalide verklaard.In 2007 heeft het Riziv me een eerste keer op controle laten komen en heb daar niks meer van gehoord.Verleden jaar heb ik door het Fod de medische erkenningen gekregen,een vermindering van het verdienvermogen tot één derde of minder,vermindering van zelfredzaamheid van 6 punten en verplaatsingsmoeilijkheid 1 punt.Nu word ik weer door het Riziv opgeroepen maar er is niks aan mijn toestand varanderd en volgens de dokters van de pijnkliniek kan er ook geen beterschap meer komen daar mijn sudeckatrofie in het 3de stadium is.Houdt het Riziv rekening met de door het Fod genomen beslissing?En is dit normaal dat ze me weeral oproepen terwijl ze toen akkoord waren met de geneesheren?
De stress verergert alles alleen maar.
Bedankt voor antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
paul06

#2 , 19 jul 2008 17:08

Een erkenning van arbeidsongeschiktheid is nooit levenslang.
Het is dus volkomen normaal dat het RIZIV uw af en toe eens oproept om te controlen of u nog steeds arbeidsongeschikt bent, in theorie kan er verbetering in uw ziektetoestand zijn gekomen.

veerle81

#3 , 20 aug 2008 02:17

Hallo J. ,

Ik wil u waarschuwen over het al dan niet aanwenden van sommige stukken in dossiers invaliditeit.
Geef deze nooit af of breng ze niet ter sprake op de zitting van de RIZIV.
Dit zal hoe dan ook vroeg of laat tegen u gebruikt worden.

mvg,

Reclame

Lex

#4 , 20 aug 2008 10:36

Een erkenning van arbeidsongeschiktheid is nooit levenslang.
Het is dus volkomen normaal dat het RIZIV uw af en toe eens oproept om te controlen of u nog steeds arbeidsongeschikt bent, in theorie kan er verbetering in uw ziektetoestand zijn gekomen.
Het RIZIV gaat alleen diegene oproepen die een 66+% invaliditeit hebben.

Van die groep kan men nog verwachten dat de graad van invaliditeit gaat dalen en dat ze terug arbeidsgeschikt zijn, al dan niet gedeeltelijk.

Mensen die 80-100% invaliditeit hebben zullen ze nooit oproepen.

Terug naar “Andere”