Werk na ziekte/invaliditeit

egerinck
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Werk na ziekte/invaliditeit

#1 , 06 jul 2019 11:35

Situatie : 2018 thuis met ziekteverlof, sinds dit jaar werd dit invaliditeit : reden is een burn-out
Tijdens eerste jaar ziekteverlof arts ziekenfonds kunnen overtuigen om mij deeltijds terug te laten werken.
3 maanden deeltijds gewerkt, controle ziekenfonds nadien werd deze goedkeuring ingetrokken. Ik hield me niet aan de afgesproken uren.
(lees : deed meer uren dan toegelaten, grenzen stellen is een werkpunt)
Ondertussen dus nog altijd op invaliditeit met een grote wil en zin om terug aan het werk te gaan, maar geen goedkeuring van ziekenfonds.
Kan ik dit negeren en gewoon terug voltijds aan de slag gaan op oude werk (dit is voor haar ook een probleem omdat er geen respect/waardering naar werknemers is en ik daar heel gevoelig in ben) ? Vraag is eigenlijk : hoe kan ik weer aan de slag zonder al te veel problemen ?
Wat kan, wat kan niet ? Wat is af te raden ?
Ga ik terug voltijds aan de slag of probeer ik eerst deeltijds toch nog goedkeuring te bekomen van ziekenfonds ? Deeltijds werk, deeltijds uitkering invaliditeit : nadelig voor belastingen ?
Dat is ook grote bezorgdheid natuurlijk, wat gaan gevolgen voor belastingen zijn voor het jaar ziekte en nu het jaar invaliditeit ?
Bedankt alvast voor uw antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Floes
Berichten: 115

#2 , 06 jul 2019 13:29

Natuurlijk mag je niet meer werken dan toegelaten. Genoeg mensen die én uitkering willen trekken én een zo hoog mogelijk loon daar bovenop. De regels zijn er niet voor niets.

Als u voltijds begint zal niemand u tegenhouden. U beëindigt uw dossier zo zelf, stuur een bewijs van werkhervatting op naar uw ziekenfonds.

Voor deeltijds werken is toestemming nodig gezien er dan nog een invaliditeis-/uitkeringsdossier blijft lopen. Voor voltijds werken niet.

Reclame

Terug naar “Andere”