Waarom zo snel een topic sluiten???

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

Re: Waarom zo snel een topic sluiten???

#16 , 07 apr 2019 20:41

Staat nog steeds op gesloten dus kan daar niet meer op reageren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JurecaBE
Berichten: 335
Juridisch actief: Nee

#17 , 07 apr 2019 21:28

Terug geopend
JurecaBE moderator

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#18 , 08 apr 2019 12:38

Thanx

Reclame

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#19 , 08 apr 2019 12:41

Even een update van de situatie. Hopelijk dat jullie tips enz...hebben.

Ben vorige week uiteindelijk bij de adviserende geneesheer geweest. Advies was rugbesparend werk maar wat valt in een kantoor onder rugbesparend werk?
Iemand tips of info?
Wat zijn de verplichtingen van de werkgever hierin?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#20 , 08 apr 2019 13:02

Ik denk dat op een bureel weinig werk is die niet rug besparend is .
Sorry weet dit niet 100% zeker daar ik nooit op een bureel heeft gewerkt .

Persoonlijk denk ik dat je werkgever best even een ergonoom raadpleegt om u werk te bestuderen en eventueel rechtstaand je werk uit te voeren.

Ik heb gans mijn leven altijd rechtstaand gewerkt, en zeer veel uren per week en ik heb nooit een collega met rugklachten geweten .

Je zal weinig tot geen rugklachten vinden onder de vleesbewerkers die toch altijd rechtstaand werk doen .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#21 , 08 apr 2019 13:54

Thanx voor jouw reactie.

Dat was mijn eerste mening ook, wat is er aan rugbesparend werk in een kantoor? Weinig vrees ik.

Staand werken is geen optie gezien ik constant de pc en telefoon nodig heb en omdat ik mensen aan mijn bureau moet helpen.
Hier is geen optie om staand kantoorwerk te doen.

Meeboo
Berichten: 1488

#22 , 08 apr 2019 14:06

staand werken is thans een oplossing. althans wisselen tussen rechtstaan en zitten.
Bij ons hebben ze bureaus die je kan hoger en lager zetten. En hier wordt ook enkel PC werk gedaan.
en of je nu mensen rechtstaand helpt of zittend...daar zie ik geen problemen mee. wordt hier ook zo gedaan.

perfect mogelijk dus, je moet alleen willen !!

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#23 , 08 apr 2019 16:12

Dat zie ik hier nog niet gebeuren dat ze hier staande bureaus gaan plaatsen. Voor mij zou dat ideaal zijn.

Persoonlijk vind ik het naar de mensen toe geen goede service om ze te laten staan.
Sommige dossiers hebben zeker een uur nodig vooraleer ze geregeld zijn. Zie je een oudje van in de 70 hier een uur staan? Ik niet eerlijk gezegd.

Ik ben ervan overtuigd dat afwisseling tussen staand en zittend werken misschien voor mij de beste optie is maar in de praktijk niet echt realiseerbaar.

Aan een bankloket waar je in nog geen 10 minuten dingen oplost zie ik dat vaker maar hier bij ons niet de ideale oplossing.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#24 , 08 apr 2019 16:26

En toch zou je versteld staan hoeveel dit reeds gedaan word .

U zoekt een oplossing en niet wij dus is het aan u om een goede oplossing te vinden !

Niks is slechter voor een rug of zitten op een stoel en daar ga je moeten mee leven .

Kijk rondom u wie een slechte rug heeft (bouwvakkers uitgezonderd), allemaal mensen die zittend werk doen, ook chauffeurs zijn er in overvloed met een slechte rug door ganse dagen te zitten .
Zie je veel dieren zitten ?

Of wel staan ze, lopen ze of liggen ze, maar zeer weinig zitten op hun achterste zoals een mens .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Meeboo
Berichten: 1488

#25 , 09 apr 2019 09:26

u zal de afweging zelf moeten maken natuurlijk. Ofwel gaat u in discussie met de werkgever en vraagt een ergonoom en eventueel een aangepast bureau en stoel.

als u vind dat dat absoluut niet kan voor uw werk, zal u moeten beslissen of u wil werken met pijn of dat u op zoek gaat naar een andere job die beter is voor uw rugklachten. Of zoals u eerder al aankaartte, deeltijds werken. Maar u gaat daarvoor geen vergoeding krijgen van mutualiteit

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#26 , 11 apr 2019 12:35

Ander werk zou ideaal zijn maar welke werkgever staat te wachten op een 50 jarige met rugklachten?
Ik werk daar 27 jaar dus zomaar weggaan en veel rechten verliezen is ook niet direct mijn keuze.

Meeboo
Berichten: 1488

#27 , 11 apr 2019 12:54

al eens achter ergonomische tafels en stoelen gevraagd op uw werk? bedrijfsarts?

ik zou daarmee beginnen.

Of anders deeltijds gaan werken of aangepast werk vragen.

mava105
Berichten: 22254
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#28 , 11 apr 2019 15:51

Heb dat destijds ook gedaan bij rugpijn. Mocht met de ergonoom van het bedrijf , tevens ook de hoofdverpleger, naar een stoelengroothandel ergens in West Vlaanderen, om er de bijna ganse dag diverse bureaustoelen uit te proberen. Na enige tijd had ik mijn model gevonden, en we mochten het onmiddellijk meenemen, alhoewel het een toonzaal model was. Heb er de rest van mijn carrière, toch nog 15 jaar) op gezeten zonder problemen.

Zirkonia
Topic Starter
Berichten: 99
Juridisch actief: Nee

#29 , 11 apr 2019 18:27

Een ergonomische stoel heb ik gekregen.
Ik weet niet in hoeverre een ergonomische stoel positieve invloed heeft op een rug met facetartrose?

koffiepot
Berichten: 67
Juridisch actief: Nee

#30 , 11 apr 2019 19:51

Een ergonomische stoel of deskbike, ken zo iemand en zeer tevreden over deskbike omdat je voortdurend in beweging bent op eigen tempo

Terug naar “Andere”