inschrijven bij vdab mogelijk?

Ann45
Topic Starter
Berichten: 194
Juridisch actief: Nee

inschrijven bij vdab mogelijk?

#1 , 13 mar 2019 08:46

Hallo, een kennis is momenteel zelfstandige. Hij werk vnl. voor andere zelfstandige via contracten met meestal een einddatum. Zijn recente opdracht loopt af. Wegens zijn leeftijd (52) en het steeds opnieuw moeten zoeken van nieuwe opdrachten wil hij terug als ingeschreven persoon aan de slag. Ik vermoed dat indien hij zijn zelfstandigheid stop zet hij zich sowieso mag inschrijven als werkzoekende. Maar weet er iemand of hij ook aanspraken kan maken op stempelgeld? De laatste 4 jaar was hij zelfstandig maar in de periode daarvoor is hij ook afwisselend ingeschreven en zelfstandig geweest. Tot nu toe heeft hij enkel 5 jaar geleden een maand stempelgeld getrokken tussen zijn laatste ingeschreven job en zijn recente zelfstandigheid. Ik schat dat hij in totaal ongeveer 12 jaar als ingeschrevene heeft gewerkt. Volgens mijn collega is de regelgeving veranderd en kan een ex-zelfstandige meer aanspraken maken dan vroeger het geval is. Zijn echtgenote werkt full-time als ingeschrevene en had bij haar vakbond navraag gedaan maar blijkbaar willen die enkel info geven als haar man zelf lid is???

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 mar 2019 10:12

Die reglementering verander veel daarom best op de juiste website kijken .

https://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t31
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”