Ouderschapsverlof vaste dag geweigerd

IvanVS
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Ouderschapsverlof vaste dag geweigerd

#1 , 11 mar 2019 09:51

Mijn vrouw heeft onlangs ouderschapsverlof aangevraagd. Bij deze aanvraag kon je een gewenst werkschema en of inactiviteitsdag ingeven, wat zij ook gedaan heeft nl. alle woensdagen vrij. Een paar dagen later kregen we de bevestiging goedgekeurd, weer een paar dagen dagen later kreeg zij haar nieuwe jaarplanning met een roterende dag als ouderschapsverlof. Toen ze tegen haar lijnhoofd vermelde dat er iets verkeerd was gegaan werd ze de dag nadien door de verantwoordelijke opgewacht en kreeg ze te horen dat een vaste dag niet toegestaan word en dat ze het gedeelte van de aanvraag waar op stond alle woensdagen niet konden zien. Heb er de vakbond bij gehaald en die heeft telefonisch contact gehad met de manager van het bedrijf en die wist te zeggen dat mijn vrouw in een flexsysteem zit en dat dus een vaste dag niet mogelijk is. Nochtans kunnen alle bedienden van het bedrijf dat wel. Bij mij is het heel duidelijk en snap niet waarom ze moeilijk doen, aanvraag ingediend en goedgekeurd wil zeggen dat zij vanaf aanvang alle woensdagen thuis is.
Of kan de werkgever hier nog iets aan veranderen?

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding