Zwart werken.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: Zwart werken.

#16 , 20 jul 2016 11:39

Nu is het niet mijn bedoeling om mijn huidige werkgever aan te klagen of een leefloon te krijgen.
het tweede dan, uw werkgever aanklagen is beginnen aan een straatje vol miserie.
met de technieken die men momenteel gebruikt om zwartwerk op te sporen loop je vroeg of laat tegen de lamp, zorg da je werkt of een inkomen hebt en vertrek zonder verdere problemen te maken.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1695

#17 , 21 jul 2016 12:25

welke sanctie zou TTS kunnen oplopen?
ze dopt niet en ze ontvangt geen ziekteuitkering!
ik zou zeggen : aanklagen die werkgever
indien niet : dan komt er een nieuwe zwartwerker en begint de miserie opnieuw

denlowie
Berichten: 15936
Juridisch actief: Nee

#18 , 21 jul 2016 12:38

ik zou zeggen : aanklagen die werkgever

Dit is 100% juist.

Maar ik denk dat de overheid hier ook boter op zijn hoofd heeft !

Diensten cheques zijn enkel voor niet zelfstandige, en waarom breid men dit niet uit tot en de kleine zelfstandige voor het poetsen van hun winkel of restaurants, het is daar dat er nog zwart werk is.

Zonder natuurlijk te spreken over het zwartwerk na de uren en zeker bij de BIJ BEROEPERS met een onderneming nummer, daar zit er veel zwartwerk, zijn vrijgesteld BTW en doe maar het zijn toch bijna allemaal particulieren waar men voor werkt, en daar is bijna geen controle op.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”