Vraagske

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: Vraagske

#16 , 12 jul 2016 19:25

Ik denk niet dat je hier 1100€ zal krijgen !!

Het OCMW geld (leefloon) voor alleenstaande is nu maximaal 867,4 euro per maand.

Dit is wel een pak minder dan de 1100€ die men zei !!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jayke-t
Topic Starter

#17 , 12 jul 2016 20:11

Aha,dan zullen ze het bij die instantie mij verkeerde informatie verstrekt hebben...

Gebruiker21

#18 , 12 jul 2016 20:53

Over wat soort uitkering spreken we hier eigenlijk? Invaliditeitsuitkering? Werkloosheidsuitkering? Bijkomende uitkering van een groepsverzekering? Als ik bijvoorbeeld door een arbeidsongeval volledig arbeidsongeschikt zou worden, dan past mijn groepsverzekering bovenop de invaliditeitsuitkering bij tot een bedrag dat 80% van mijn huidige loon is.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

denlowie

#19 , 13 jul 2016 06:24

Ja Tom als hij hier in Belgie nooit gewerkt heeft zal hij hier wel om het leefloon gaan, zie niet in dat onze sociale zekerheid hem 1100€ gaat betalen, hij is het best af met in Nederland te blijven daar bouwt hij ten minsten nog zijn pensioen op en hier niet, en de uitkeringen zijn in Nederland zeker niet minder dan bij ons.

Hij heeft in Nederland een ongeval gehad dus geen werkongeval, dus zal het hier een simpel leefloon zijn.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

JPV
Juridisch actief: Ja

#20 , 13 jul 2016 18:57

En in nederland.word mijn uitkering 850..hoe krom het ook mag klinken.waar zou ik dan beter mee gebaat zijn..
opnieuw: als je gewoon als alleenstaande uit Nederland wil verhuizen naar België en leeft van een uitkering, zal je geen permanente verblijfsvergunning krijgen na enkele maanden (als je er al een krijgt voor die enkele maanden) en dus uitgewezen worden. In 2013 waren er zo 305 Nederlanders in dat geval.

Gebruiker21

#21 , 14 jul 2016 09:38

Ja Tom als hij hier in Belgie nooit gewerkt heeft...
Tja, allemaal info die we niet weten van de TS... Heef hij om te beginnen ooit al gewerkt (hier of in Nederland)? Kan ik niet zo meteen uit zijn posts opmaken... We weten gewoon te weinig over de situatie om iets zinnigs te zeggen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

sloeberken

#22 , 14 jul 2016 09:59

Verblijfsrecht

Als u in een ander EU-land werkt, hebt u het recht om permanent in dat land te wonen. In overige gevallen dient u over voldoende financiële middelen en over een ziektekostenverzekering te beschikken, zodat u geen beroep hoeft te doen op de sociale zekerheid van uw gastland. Deze voorwaarden gelden niet als u met pensioen gaat in het land waar u gewerkt hebt, of dat nu in loondienst of als zelfstandige was. Als werkloze hebt u het recht om gedurende een redelijke periode in een andere lidstaat te verblijven om er werk te zoeken, meestal drie tot zes maanden.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Terug naar “Andere”