Beetje offtopic maar een reactie op bovenstaande:Xenophon: uit interesse, welke verzekering combineer je dan met het HZIV en wat is zijn de kosten?
@Gebruiker21, al die zever dat ziekenfondsen aanbieden heb ik niet nodig. Ik heb geen terugbetaling sportkampen, heupprotheses, geboortepremies whatever nodig. Het enigste dat ik wil is dat mijn doktersbezoeken terugbetaald worden en ik verzekerd ben voor een verblijf in het ziekenhuis. Ik denk dat je echt wel chance moet hebben als je al iets kan aanspreken in die aanvullende verzekering van ziekenfondsen. En dan nog is het waarschijnlijk maar een aalmoes.
Elk jaar 50€ voor mijn bril + 6€ voor mijn griepspuit, + de reisverzekering !, dat noemt men chanche ???
Ik denk dat je echt wel chance moet hebben als je al iets kan aanspreken in die aanvullende verzekering van ziekenfondsen. En dan nog is het waarschijnlijk maar een aalmoes.
Ik mag geen reclame maken maar ter info en om uit te leggen hoe ik tot de huidige situatie kom: ik heb gedurende jaren als expat gewerkt buiten de EU. Mijn werkgever sloot voor mezelf en mijn echtgenote een private medische verzekering af bij V** Br*d*. Prohibitief duur (ik denk 8500 Euro/jaar voor 2 personen, zonder medische problemen) maar ze betaalden wel echt alles en uiteraard, mijn werkgever financierde dit.Xenophon: uit interesse, welke verzekering combineer je dan met het HZIV en wat is zijn de kosten?
@Gebruiker21, al die zever dat ziekenfondsen aanbieden heb ik niet nodig. Ik heb geen terugbetaling sportkampen, heupprotheses, geboortepremies whatever nodig. Het enigste dat ik wil is dat mijn doktersbezoeken terugbetaald worden en ik verzekerd ben voor een verblijf in het ziekenhuis. Ik denk dat je echt wel chance moet hebben als je al iets kan aanspreken in die aanvullende verzekering van ziekenfondsen. En dan nog is het waarschijnlijk maar een aalmoes.
Het grappige is dat hij ook via 9lives ondertussen al het correcte antwoord gekregen heeft, maar het toch nog eens hier probeert...Ik zou stoppen met 9lives lezen. Wat voor een onzin. Hoe kom je erbij dat voor niets de zon opgaat? Denk je dat er ook maar iemand zijn ziekenfonds zou betalen als dit niet verplicht was?Toen ik stopte met studeren ging ik bij Partena want mijn ouders zaten ook daar. Alleen heb ik gelezen (op 9lives, ik ben een long-time lezer maar nooit gepost) dat je blijkbaar niet verplicht bent om je lidgeld van je ziekenfonds te betalen. Terwijl kan je toch je doktersbriefjes laten terugbetalen.
Dus u weet zeker dat u nooit krukken of tijdelijk een rolstoel zal nodig hebben? Dat u nooit een bril zal nodig hebben, etc...? Ik raad u aan om iets verder te denken dan het "nu".@Gebruiker21, al die zever dat ziekenfondsen aanbieden heb ik niet nodig.
In die "whatever" zitten zeker dingen in die u WEL kan gebruiken.Ik heb geen terugbetaling sportkampen, heupprotheses, geboortepremies whatever nodig.
En u denkt dat het HZIV een gratis hospitalisatieverzekering aanbiedt?en ik verzekerd ben voor een verblijf in het ziekenhuis.
Zolang TS maar niet in de veronderstelling is dat ook zijn ziekenhuiskosten gedekt zijn als hij aansluit bij het HZIV, want dan zou hij wel eens voor (dure) verrassingen kunnen komen te staan...Ieder zijn mening over het nut van de 'aanvullende verzekeringen' die alle mutualiteiten behalve de HZIV verplicht stellen, dat was niet de vraag en we moeten ons daarvoor niet in de plaats van TS stellen lijkt me.
Inderdaad, maar ik heb de indruk dat de TS denkt dat hij, na aansluiting bij het HZIV, als hij voor een weekje opgenomen wordt in het ziekenhuis, nog enkel een factuur van een paar tientallen euro's van het ziekenhuis zal ontvangen, en al de rest gedekt is door het HZIV. In dat geval zou hij dus wel eens héééél erg kunnen verschieten...De ziekenhuiskosten zijn gedekt in zoverre deze door het RIZIV ten laste worden genomen. Alleen is dat een paraplu vol gaten geworden.
Maar een 'gewone' ziekteverzekering bij de mutualiteit helpt daar ook niet voor, wat men nodig heeft is een hospitalisatieverzekering. Dat kan niet bij het HZIV, wel via de meeste mutualiteiten...en private aanbieders. Hangt af van de noden qua dekking en van de portefeuille waarvoor men kiest.