terugvordering ziekenfonds

pepe1
Topic Starter

Re: terugvordering ziekenfonds

#16 , 22 mei 2014 16:02

ik heb al gezegd dat ik eventueel het RIZIV en de krant zou contacteren, misschien betalen ze het wel uit eigen zak maar willen ze dit niet zo doen overkomen,
vandaar die zogezegde regularisatie, ik wacht nu op de papieren van hen.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jefke007

#17 , 22 mei 2014 16:06

Een heel rare situatie
zij beweren dat zij "teveel voorheffing aan de fiscus betaalden" hoe kunnen ze dan ( inititieel ) te aan een terugvordering bij u komen ?

Of mogelijk is dat fiscaal gedeelte maar een heel klein bedrag ( veel kleiner dan 570 euro ), en was de initiele reden van de terugvordeing een berekening op een foutief loon ( in dat geval moeten ze al zeker de berekening op het foutief loon ten laste nemen )

voor 2013 zijn de fiscale fiches reeds opgemaakt, daar is het reeds te laat voor
Een heel soepeke lijkt het mij wel

pepe1
Topic Starter

#18 , 22 mei 2014 16:34

zij hebben een brutobedrag uitbetaald (plus voorheffing dus), berekend op mijn laatste loon (netto dus min voorheffing ontving ik 52,23)
dit was verkeerdelijk berekend op mijn laatste loonfiche en het had op werkloosheid moeten zijn (gedurende 6 maanden 53,05 zonder voorheffing)
ze betaalden mij dus persoonlijk te weinig maar betaalden wel verkeerdelijk voorheffing aan de fiscus, ze wilden dus na herberekening (570 euro) voorheffing aan mij terugvragen die ze teveel betaalden, daar ik die volgens hen later toch terug zou krijgen van de fiscus (volgend jaar?), nu gaan ze me papieren sturen dat ze afzien van de terugvordering en met email hebben ze me reeds medegedeeld (heb dit dus ook al op papier) dat hun actie voor mij geen fiscaal nadeel zou berokkenen, dus afwachten op de papieren nu hé

Reclame

Terug naar “Andere”