Huisvrouw worden

hb
Topic Starter

Huisvrouw worden

#1 , 01 aug 2010 19:58

Hallo,
Mijn vriendin zou willen stoppen met werken om huisvrouw te worden.
Graag zou ik willen weten of dit interessant is.
Ik heb vast werk, zitten met de afbetaling van ons huis en we denken aan een kindje.
Graag jullie mening hierover.
grtjs
J.C.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
lucgescheiden

#2 , 01 aug 2010 20:02

Geen optie om na zwangerschapsverlof, loopbaan onderbreking te starten?
Lijkt me minder ingrijpend naar pensioen ...?
Handige documenten voor Personenrecht

roharro

#3 , 01 aug 2010 22:51

Hallo,
Mijn vriendin zou willen stoppen met werken om huisvrouw te worden.
Graag zou ik willen weten of dit interessant is.
Ik heb vast werk, zitten met de afbetaling van ons huis en we denken aan een kindje.
Graag jullie mening hierover.
grtjs
J.C.
Aangezien jullie niet gehuwd zijn is dat af te raden.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Reclame

candise

#4 , 03 aug 2010 23:13

ik werk nu ongeveer 3 jaar, ervoor was ik huisvrouw.
Ik ben thuisgebleven tot mijn kinderen naar school gingen, ik stond ook ingeschreven bij de rva als huisvrouw, moeder aan de haard noemen ze dat.
Je krijgt dan een witte stempelkaart, ik kreeg als ik het goed voorheb toen het eerste jaar dat ik thuis was 350 euro, en ieder jaar trokken ze 50 euro af, je mag zo 6 jaar thuisblijven. Als ik uitreken wat ik ging betaald hebben aan kinderopvang ging ik maar hetzelfde over hebben als ik ieder dag mijn kinderen naar een opvang moest doen, dus wat mij betreft is het wel interessanter om thuis te blijven want dan kan je zelf je kinderen opvangen, als je je kinderen naar iemand moet doen waar je niet moet betalen, dan is het financieel helemaal niet interessant.

roharro

#5 , 03 aug 2010 23:18

Als je stopt met werken uit vrije wil (geval van vragensteller) ben je niet stempelgerechtigd.

candise

#6 , 03 aug 2010 23:27

Als je stopt met werken uit vrije wil (geval van vragensteller) ben je niet stempelgerechtigd.
wel als je kinderen hebt of zal hebben en je vraagt om moeder aan de haard te zijn.
Ik ging mijn recht op werkloosheid verliezen als ik niet inging op hun voorstel om pwa werk te doen, ik was toen 7 maand zwanger en kon beginnen als poetsvrouw. Ik zag dit absoluut niet zitten om aan 7 maanden zwanger te gaan sleuren met emmers dus ben ik naar hvw geweest en gevraagd wat ik kon doen en toen hebben ze mij ingeschreven als moeder aan de haard, aanvraag werd ingediend bij rva (door hvw) en goedgekeurd en je kan probleemloos thuisblijven ... Voorwaarde is natuurlijk wel dat je kind(eren) hebt

roharro

#7 , 03 aug 2010 23:38

wel als je kinderen hebt of zal hebben en je vraagt om moeder aan de haard te zijn.
Ik ging mijn recht op werkloosheid verliezen als ik niet inging op hun voorstel om pwa werk te doen, ik was toen 7 maand zwanger en kon beginnen als poetsvrouw. Ik zag dit absoluut niet zitten om aan 7 maanden zwanger te gaan sleuren met emmers dus ben ik naar hvw geweest en gevraagd wat ik kon doen en toen hebben ze mij ingeschreven als moeder aan de haard, aanvraag werd ingediend bij rva (door hvw) en goedgekeurd en je kan probleemloos thuisblijven ... Voorwaarde is natuurlijk wel dat je kind(eren) hebt
Ja maar u was al werkloos. Als vragensteller haar werk opzegt heeft ze geen recht op werkloosheidvergoeding.

Terug naar “Andere”