Hallo,
Ik ben al 22 jaar zelfstandige en aangezien de 'commerce' mommenteel vierkant draait, ben ik van plan om nog iets bij te doen. Ik kan dit doen in combinatie met mijn huidig werk, het ligt ook in dezelfde branche.
Om dit te kunnen verwezenlijken heb ik natuurlijk extra geld nodig. Dit zou hier om om en bij de 10000,00 € gaan.
Aangezien mijn inkomsten van vorig jaar zeer slecht zijn, wil of zullen de banken mij dit bedrag niet lenen, spijts ik enkele borgen heb.
Maar ik zou ook eens willen weten of de Belgische staat mommenteel geen inspanningen doet voor kleine KMO's die het zeer moeilijk hebben, maar toch vooruit willen. Vorig jaar kon je tot eind december een 'crisispremie' aanvragen, je moest aan 2 voorwaarden voldoen op een totaal van 6. Ik voldeed aan 4 voorwaarden en toch heb ik nooit geen positief antwoord gekregen, zelfs niet na aangetekende brieven naar mijn Sociale Kas en de Minister van KMO. Volgens de krant was dit een grote fiasco, niet moeilijk als ze iedereen weigeren die voldoen aan de eisen.
Misschien doen ze nu tijdens de crisis nog extra's voor de kleine zelfstandigen, daarom vraag ik dit hier.
Iemand op de hoogte?
Alvast bedankt voor alle antwoorden.
MVG