Beste,
Ik ben van Nederland, woon hier nu 8 jaar en probeer zo goed als ik kan mijn man te ondersteunen. Ik mis echter op sommige gebieden echt de kennis om dit goed uit te voeren. Het verhaal is als volgt:
Mijn man is een Belg en ziek geworden net na ons huwelijk en geboorte van ons eerste kindje (De ernstige symptomen dan).
Mijn man krijgt sinds 2018 een invaliditeitsuitkering met de diagnose schizofrenie. Nu is hij vorige week opgeroepen door het rizv. Wij dachten voor een controle het bleek echter wat anders. Hij viel direct met de deur in huis. Wij zaten daar niet om te kijken of mijn man ziek was of niet want daar was geen twijfel over mogelijk maar Volgens de arts is aan de loopbaan van mijn man duidelijk te zien dat zijn ziekte op jonge leeftijd al invloed heeft gehad op zijn school en werk carrière. Hij heeft dus niet genoeg opgebouwd om 2/3 loon te kunnen verliezen en gebruik te blijven maken van een invaliditeitsuitkering. Dat is de wet, kan moeilijk wat aan veranderd worden.
Het advies was een beroep doen bij FOD voor een gehandicapte uitkering. Binnen 2 dagen hadden we het besluit al binnen vanaf maandag geen uitkering meer. Ik zie online dat dit niet makkelijk is om daar binnen te geraken. Ik heb 3 maanden om beroep aan te tekenen maar die goedkeuring bij FOD gaat waarschijnlijk langer duren. Iemand advies? Wel beroep aantekenen tegen het rizv om wat achter de hand te hebben of is dat sowieso verloren zaak?
Iemand ervaring met een FOD iv uitkering in combinatie met schizofrenie?
Ik hoor het graag……. Alvast bedankt
Groetjes