Weigering studie adviserende arts

Jonathan2
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Weigering studie adviserende arts

#1 , 30 jul 2022 10:32

Ik wou deeltijds via afstandsonderwijs een master in de psychologie aanvatten. Ik vraag via GTB advies hierover aan de adviserende arts en zij zegt dat ze deze studie niet kan ondersteunen omdat ik ‘te zwak ben met mensen’.

Ik vind dit een zwakke argumentatie en ik ben het hiermee ook niet eens. Als ik deze studie toch aanvat verlies ik dan automatisch mijn uitkering? Heeft het zin om tegen dit oordeel in beroep te gaan via vakbond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
iota
Berichten: 830

#2 , 30 jul 2022 10:56

Zonder uw situatie of slaagkansen te kunnen inschatten, hebt u volgens mij zeker reden om te klagen. Die adviserende arts moet uw medische geschiktheid inschatten, niet wat volgens haar uw (on)geschiktheid is voor die specifieke studie.
Ik neem aan dat ze dit niet op papier heeft gezet?

Jonathan2
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 jul 2022 11:03

Ze heeft dit op mail gestuurd naar GTB en die heeft een copy-paste naar mij gestuurd waarbij GTB begeleidster zegt dat ze het een rare mail vindt. Zeker omdat adviserende arts voorstelt dat ik dierenartsassistent moet worden.

Reclame

iota
Berichten: 830

#4 , 30 jul 2022 11:16

Heel goed voor u dat u dit op mail hebt. Is idd een rare mail. Die arts gaat daarmee aantoonbaar haar boekje te buiten.

iota
Berichten: 830

#5 , 30 jul 2022 15:06

Een adviserend arts mag een studiekeuze afkeuren en mag ook zelf een alternatief voorstellen. Maar dit moet gebaseerd zijn op een medisch en wetenschappelijk gefundeerde inschatting. “Ga maar iets met dieren doen, want u bent imo niet goed met mensen” is een subjectieve inschatting.
Wat uw objectieve problemen ook zijn, er wordt geen rekening gehouden met uw persoonlijke coping-kracht, noch met de groeimogelijkheden die de studie u misschien biedt. Bovendien is het potentiële werkveld van een psycholoog zeer breed. Wie zegt zelfs dat u achteraf met mensen gaat werken?

Terug naar “Andere”