Inhouden loon (vakantiegeld) bij verhuis buitenland

Ken_Den
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Inhouden loon (vakantiegeld) bij verhuis buitenland

#1 , 13 jun 2022 21:11

Hallo,

Indien ik binnenkort vertrek bij mijn werkgever, heb ik denk ik recht op enkel en dubbel vakantiegeld + uitbetaling van vakantiedagen die ik nog niet opnam. Stel dat ik daarna in Spanje ga werken, kan mijn Spaanse werkgever volgend jaar mijn loon niet inhouden indien ik daar verlofdagen krijg. Kan ik dan een brief verwachten voor een betaling of is dit enkel zo indien ik in België blijf werken? Aangezien ik geen verlofdagen van een Belgische werkgever zou opnemen, zou ik denken van niet, maar ik ben niet zeker.

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Werknemer1
Berichten: 63
Juridisch actief: Nee

#2 , 25 jun 2022 21:23

- Als je in Spanje werkt, kan je geen vakantiedagen opnemen die je in België verworven hebt, noch vakantiegeld uitbetaald krijgen voor je prestaties in België.
- Zodra je in België ontslag neemt, betaalt je werkgever je opgebouwde vakantierechten uit én zoals ieder jaar betaalt je werkgever je ook je vakantiedagen uit die je reeds opnam.
- Indien je terugkeert naar België en opnieuw in België begint te werken, heb je enkel recht op jaarlijkse vakantie EN op vakantiegeld, als je het jaar ervoor in België hebt gewerkt. Als je géén volledig jaar in België werkte OF helemaal niet, kan je ter compensatie aanvullende vakantie nemen. Dan kan je betaalde vakantiedagen nemen, maar dan krijg je die als een voorschot op het komende jaar. Het volgende jaar zal je dan dus géén of slecht gedeeltelijk vakantiegeld krijgen.

Reclame

Terug naar “Andere”