Mutualiteit vraagt opnieuw vakantieattest (+1j op invaliditeit)

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

Re: Mutualiteit vraagt opnieuw vakantieattest (+1j op invaliditeit)

#16 , 24 okt 2020 22:58

Ik heb dit vorige woensdag gevraagd aan mijn vakbond om het document in te vullen. Blijkbaar toch niet zo eenvoudig want anders had ik dit topic niet opgestart. Ik zal het nogmaals vragen.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#17 , 27 okt 2020 12:28

@ Marcus Aurelius.

Antwoord v m vakbond.

Aangezien u sinds 2017 niet meer werkloos was kunnen we voor u niets betekenen.

ongelukbelaagd
Berichten: 514

#18 , 27 okt 2020 12:57

@ Marcus Aurelius.

Antwoord v m vakbond.

Aangezien u sinds 2017 niet meer werkloos was kunnen we voor u niets betekenen.
Dat is wel heel kortzichtig. Je hoeft niet werkloos te zijn om beroep te doen op de vakbond als je ze nodig hebt. Tenzij je geen lid meer bent van de vakbond in tussen tijd.
Ik zou blijven aandringen!
Indien de ex-werkgever dit document niet wil aanleveren, zou ik verwachten dat de vakbond te hulp schiet.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#19 , 27 okt 2020 14:53

@ Marcus Aurelius.

Antwoord v m vakbond.

Aangezien u sinds 2017 niet meer werkloos was kunnen we voor u niets betekenen.
Dat de vakbond het vakantieattest zelf niet mag invullen, is normaal, want u op het ogenblik dat u ziek gevallen bent in dienst bij een werkgever.

Maar het antwoord van de vakbond slaagt nergens op. Eventueel hun antwoord eens doorsturen naar de directie van de vakbond ?

Marcus Aurelius
Berichten: 3814
Juridisch actief: Nee

#20 , 27 okt 2020 15:21

Geachte,

De vakbond is niet alleen een uitbetalingsinstelling van werkloosheid maar heeft ook een bemiddelende functie. Daar betaal je tenslotte lidgeld voor. Dit is werkelijk kortzichtig van de vakbond. Ik raad u dan ook om uw probleem bij de provinciale hoofdzetel van uw vakbond aan te kaarten.
------------------------------------------------------------------------
wat baat kaars en bril, als de uil niet zien en lezen wil.

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#21 , 27 okt 2020 15:32

En het straffe van alles is:

Ik stuur mail met de vraag of ze het vakantie attest kunnen invullen en zet in bijlage dat van 2019 in mijn mail.
Ze antwoorden per brief zonder enige uitleg maar wel mijn attest v 2019 afgedrukt in en daar een post-it op gekleefd met de als uitleg dat ze niets v mij kunnen doen omdat ik sinds 2017 niet meer werkloos was.

En ik ben wel nog steeds lid bij deze vakbond

🤭

jefke007
Berichten: 1812

#22 , 27 okt 2020 18:13

Toch wel attent op zijn dat zij effectief NIET bevoegd zijn om het vakantieattest in te vullen ( omdat je de dag voor je ziek was, niet werkloos was )

maar inderdaad ze moeten je wel helpen

rico123
Topic Starter
Berichten: 176

#23 , 24 nov 2020 15:08

Ik wou even nog melden dat ik toch aan het attest geraakt ben via laatste werkgeven en wou ook nog even melden dat Riziv niet geantwoord heeft op mij email ( vraag).
Bijna een maand geleden!!!!
Ik heb wel een bevestigingsmail gekregen dat mijn mail goed aangekomen was.

Iedereen alvast bedanken v/d tips

jefke007
Berichten: 1812

#24 , 27 nov 2020 16:56

Ik wou even nog melden dat ik toch aan het attest geraakt ben via laatste werkgeven en wou ook nog even melden dat Riziv niet geantwoord heeft op mij email ( vraag).
Bijna een maand geleden!!!!
Ik heb wel een bevestigingsmail gekregen dat mijn mail goed aangekomen was.

Iedereen alvast bedanken v/d tips
Daar draait heel het misverstand om

Enkel werkgever mag het vakantieattest invullen
( vakbond mag het vakantieattest niet invullen, maar vakbond moet wel HELPEN )

Terug naar “Andere”