nieuwe huurcontract getekend voor 3jaren -- groot probleem!!

ahlanlabas
Topic Starter
Berichten: 7

nieuwe huurcontract getekend voor 3jaren -- groot probleem!!

#1 , 18 feb 2009 11:26

goeiedag,

heb een belangrijke vraag, ik zit met een verveeld probleem, op 1/02/2009 heb ik een huurcontract getekend met de nieuwe verhuurder om intetrekken op 01/03/2008 , en 1maand voorschot gegeven, ikke blij, dagen gaan voorbij, ik kochte een nieuwe salon op bestelling, ik bel mijn huidige huisbaas om te melden dat ik op 01/03/2009 een nieuwe appartement heb. Maar vandaag17-02-2009 krijg ik te horen van de nieuwe huisbaas dat het contract niet doorgaat ondanks beide handtekening, de reden hiervan is omdat hun oude huurder niet meer van plan is om te verhuizen omdat haar man in het ziekenhuis ligt, en niet kan verhuizen.

Mijn vraag hieromtrent, kan dit zomaar, ik heb alles gepland om te vertrekken naar mijne nieuwe woonst en mijn huidige huisbaas heeft dus een nieuwe huurder gevonden.

Welke rechten heb ik hier aub?


Met vriendelijke groeten

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
ahlanlabas
Topic Starter
Berichten: 7

#2 , 18 feb 2009 12:18

niemand raad

Meeboo
Berichten: 1493

#3 , 18 feb 2009 14:15

beetje geduld misschien? De meeste mensen werken momenteel hoor :)
en 3 dezelfde topics opstarten is ook NOT done

Reclame

djanodive
Berichten: 326

#4 , 27 mar 2009 13:29

Ik denk niet dat dit mag.

Als de huidige huurder, die dus plots niet meer weg wil, geen huuropzeg gegeven heeft of gekregen heeft, dan kan de huisbaas die mensen er niet uitzetten.

Dus jij ook niet.

Maar ik denk wel dat je uw nieuwe huisbaas kan aanvallen omdat hij zijn verplichtingen niet nakomt. En de maand waarborg, of vorschot zoals je het zelf noemt, moet je uiteraard terug krijgen.

Wordt natuurlijk een rechtzaak...

Vermoedelijk zal je dus moeten blijven wonen waar je nog woont. Dus best zo snel mogelijk uw huisbaas contacteren en laten weten dat je toch je apartement niet kan verlaten. Als je het aangetekend gedaan hebt, dan kan hij je er natuurlijk altijd uitzetten.

In verband met die salon: ik denk dat je voor de rechtbank zal moeten kunnen bewijzen dat je de salon gekocht hebt voor de nieuwe huurwoning. Als je hem nog kan annuleren, dan zou ik dat toch nog proberen.

Veel succes...

Terug naar “Andere”