ziekteuitkering

tor10
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ziekteuitkering

#1 , 24 okt 2016 15:18

Graag zou ik via deze weg een vraag willen stellen over ziekte. Ik ben onlangs een half jaar in ziekte geweest wegens burnout. Ik ben dan via progressieve werkhervatting terug aan het werk gegaan. Dit 2 dagen per week. Nu ben ik terug hervallen door dezelfde aandoening met depressie er nog eens bij. Ik heb een drietal weken gewerkt. Ik heb nieuw ziektebriefje van dokter voor burnout. Weet iemand of het ziekenfonds dit ziet als een herval of geldt dit als een nieuwe ziekteperiode? M.a.w. begint deze nieuwe ziekteperiode opnieuw vanaf 0 of begint het te lopen vanaf zes maanden (omdat ik reeds half jaar ziek ben geweest)? Dit heeft namelijk invloed op het bedrag van mijn uitkering. Naar horen zeggen is het geen herval omdat ik langer dan 2 weken heb gewerkt, maar de aandoening is hetzelfde, nl. burnout....daarom weet ik niet zo goed hoe ze dit interpreteren bij het ziekenfonds. Graag jullie reactie, waarvoor dank.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat

#2 , 24 okt 2016 15:24

Wat je gelezen hebt, klopt inderdaad voor zover ik weet.
Als je opnieuw ziek wordt, zelfde ziekte, maar je bent 14 kalenderdagen niet meer ziek geweest, telt dit als een nieuwe periode.
Als het een andere ziekte zou zijn, zouden er zelfs geen 14 dagen moeten tussen zitten, maar is dit direct een nieuwe periode.

denlowie

#3 , 24 okt 2016 15:29

TS heeft nooit uit de ziekte periode geweest, daar ze maar 2 dagen werkte en vierdagen per week nog ziek was !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

JPV

#4 , 24 okt 2016 15:39

Denlowie heefthet juist

Blaatpraat

#5 , 24 okt 2016 15:56

Inderdaad...
Even de procedure omtrent progressieve werkhervatting opgezocht, en dat klopt: je blijft arbeidsongeschikt gedurende deze periode.

Ik interpreteerde het bericht alsof TS al 3 weken terug fulltime aan het werk was.

tor10
Topic Starter

#6 , 26 okt 2016 14:25

Bedankt voor de reacties !!!
En als er nu in plaats van burnout als reden van ziekte depressie wordt opgegeven, begint de ziekteperiode dan ook weer niet van 0? Want uiteindelijk betreft het dan toch een andere ziekte? Ok, doordat ik progressieve werkhervatting heb gedaan, ben ik zogezegd nooit uit ziekteverlof geweest, maar depressie is toch een andere aandoening dan burnout? Het is toch een andere ziekte? Andere soort aandoening, nieuwe ziekteperiode vanaf 0 zou je toch denken? Of is dit ook niet het geval bij een andere aandoening?

JPV

#7 , 26 okt 2016 14:27

het is illegaal om een andere reden van ziekte op te geven dan de werkelijkheid. Laat staan dat men sowieso zal oordelen dat er geen verband tussen de 2 is.

tor10
Topic Starter

#8 , 26 okt 2016 15:38

De depressie is wel de werkelijkheid...is er gekomen bovenop de burnout...dus absoluut niet van plan om illegale dingen op te geven. Excuses als dit zo overkomt

Terug naar “Andere”