Hoi iedereen,
ik heb in 2013 een arbeidsongeval gehad en 20 maanden thuisgezeten,ondertussen had ik het werk al hervat.
In Maart 2016 ben ik hervallen en in afwachting van een operatie nog steeds thuis.
De vakbond gebeld om aanspraak te maken op de " aanvullende vergoeding langdurige ongeschiktheid " ,maar volgens hem heb ik hier geen recht
op,omdat ik deze vergoeding al heb gekregen in 2013/2014, "De pot is op" voegde hij er nog aan toe.
Weet er soms iemand of dit juist is,want ik heb ook juist mijn getrouwheidszegels ontvangen en voor het tweede kwartaal van 2016 is er inderdaad
niets betaald,ik dacht dat deze dagen gelijkgesteld werden,maar blijkbaar is dit ook al veranderd,het volgende heb ik teruggevonden op de vakbondsite.
" De getrouwheidszegels voor ziekte en arbeidsongeval zijn vanaf dit jaar afgeschaft. Was je na 1 januari 2014 meer dan een maand ongeschikt, krijg je dus geen apart kaartje meer! Wel werden de (aan te vragen) dagvergoeding en de zegels bij gelijkstelling samengevoegd tot één vergoeding in het stelsel van langdurige arbeidsongeschiktheid. De dagvergoeding bedraagt € 7,65 (voorheen €2,75) vanaf de 31e dag en € 8,70 (voorheen €3,8) vanaf de 57e tot de 337ste dag (te verminderen met bedrijfsvoorheffing).Voor aanvraag van de vergoeding, neem je best contact op met je vakbond! "
Aangezien de zegels en de dagvergoeding samengevoegd zijn tot één vergoeding,vraag ik me af of ik hier nu recht op heb en wat gebeurt er na die 337ste dag ?
Weet hier misschien iemand hoe het juist in mekaar zit ?
Groetjes Menne