Aanvullende vergoeding langdurige ongeschiktheid/getrouwheidszegels

Menne
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Aanvullende vergoeding langdurige ongeschiktheid/getrouwheidszegels

#1 , 14 okt 2016 13:26

Hoi iedereen,
ik heb in 2013 een arbeidsongeval gehad en 20 maanden thuisgezeten,ondertussen had ik het werk al hervat.
In Maart 2016 ben ik hervallen en in afwachting van een operatie nog steeds thuis.

De vakbond gebeld om aanspraak te maken op de " aanvullende vergoeding langdurige ongeschiktheid " ,maar volgens hem heb ik hier geen recht
op,omdat ik deze vergoeding al heb gekregen in 2013/2014, "De pot is op" voegde hij er nog aan toe.

Weet er soms iemand of dit juist is,want ik heb ook juist mijn getrouwheidszegels ontvangen en voor het tweede kwartaal van 2016 is er inderdaad
niets betaald,ik dacht dat deze dagen gelijkgesteld werden,maar blijkbaar is dit ook al veranderd,het volgende heb ik teruggevonden op de vakbondsite.

" De getrouwheidszegels voor ziekte en arbeidsongeval zijn vanaf dit jaar afgeschaft. Was je na 1 januari 2014 meer dan een maand ongeschikt, krijg je dus geen apart kaartje meer! Wel werden de (aan te vragen) dagvergoeding en de zegels bij gelijkstelling samengevoegd tot één vergoeding in het stelsel van langdurige arbeidsongeschiktheid. De dagvergoeding bedraagt € 7,65 (voorheen €2,75) vanaf de 31e dag en € 8,70 (voorheen €3,8) vanaf de 57e tot de 337ste dag (te verminderen met bedrijfsvoorheffing).Voor aanvraag van de vergoeding, neem je best contact op met je vakbond! "

Aangezien de zegels en de dagvergoeding samengevoegd zijn tot één vergoeding,vraag ik me af of ik hier nu recht op heb en wat gebeurt er na die 337ste dag ?

Weet hier misschien iemand hoe het juist in mekaar zit ?

Groetjes Menne

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Menne
Topic Starter

#2 , 14 okt 2016 15:23

ik heb juist gebeld met het fonds voor bestaanszekerheid en juist omdat de dagvergoeding en de getrouwheidszegels,samengevoegd zijn tot één vergoeding en mijn 337 dagen al op waren in 2014,betalen ze nu niets uit.

is dit correct ?

groetjes Menne

JPV
Juridisch actief: Ja

#3 , 15 okt 2016 07:29

Hoe lang heb je opnieuw gewerkt voor je herval?

Reclame

Menne
Topic Starter

#4 , 18 okt 2016 14:17

Hoe lang heb je opnieuw gewerkt voor je herval?
Hoi JPV ,
ik heb mijn papieren er even bijgenomen,de tijdelijke arbeidsongeschiktheid was van 04-02-2013 t.e.m 08-06-2014.
De consolidatiedatum staat op 09-06-2016,dan nog tot de 10de maand op mutualiteit,alvorens medisch ontslagen te worden,dan 2
maanden gestempeld.
Van januari 2015 tot april 2015 met een ibo-contract begonnen,waarna vast contract bij diezelfde werkgever en op 21 maart 2016 in ziekenkas gegaan met een nekprobleem, aansluitend hervallen met mijn achillespees en dit is aanvaard door de verzekering vanaf 04-05-2016.

Ik ben juist naar de vakbond geweest en die heeft nogmaals bevestigd dat mijn 337 dagen aanvullende vergoeding in 2014 al op waren en omdat de getrouwheidszegels nu worden samengenomen (bij ziekte en/of ongeval), heb ik hier geen recht op.
Dus zolang ik nu thuis ben,heb ik dus verlies van loon door een arbeidsongeval van 2013.

Even samengevat: - het percentage van het fonds voor arbeidsongevallen word niet meer betaald sinds Mei
- geen recht op aanvullende vergoeding voor langdurige arbeidsongeschiktheid
- geen getrouwheidszegels,weerverletzegels,rustdagen
- minder vakantiegeld
- recht op bijkomend vakantiegeld zal ik ook niet hebben omdat je hiervoor langer dan 1 jaar arbeidsongeschikt moet zijn en ik in
werkelijkheid,maar 6 maanden thuis ben.

Ik stel me dan ook weer de vraag,aangezien ze de periode van het herval,koppelen aan de periode van het arbeidsongeval van 2013,heb ik dan ook weer terug de status van invalide 66 % ?

ik word er helemaal gek van,groetjes Menne

Menne
Topic Starter

#5 , 25 okt 2016 19:08

kan er soms iemand helpen ?

groetjes

Terug naar “Andere”