ernstige ziektes

deitje76
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

ernstige ziektes

#1 , 13 sep 2016 13:12

Beste,
Ik ben 39 jaar, vastbenoemd in het onderwijs als directeur en lijd aan chronische lyme. In januari zal ik voor de medische pensioencommissie van medex moeten verschijnen daar mijn ziektedagen dan uitgeput zullen zijn.
Ik heb ondertussen al enkele zaken opgezocht om te weten te komen welke "verloning" ik zal krijgen. Ik heb informatie gevonden waarin men stelt dat als medex je ziekte als ernstig bepaalt, je 100% van je laatste loon kan verkrijgen. Nu is mijn vraag of de ziekte van lyme op de lijst van ernstige ziektes vermeld staat? Waar kan ik dit terug vinden?

Alvast bedankt.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 13 sep 2016 13:18

Bestaat dergelijke lijst? Mijn ervaring zegt me dat iedere "instelling" zo'n beetje zijn eigen "lijst met ernstige of langdurige ziektes" kan hanteren. De lijst die mijn mutualiteit hanteert is bijvoorbeeld niet exact dezelfde als de lijst die mijn hospitalisatieverzekering hanteert. Uiteraard komen de grote lijnen wel overeen...

Ik heb het even nagekeken en bij bovenstaande lijsten is de ziekte van Lyme niet opgenomen. Maar zoals ik al zei: ik vermoed dat iedere instelling zo zijn eigen lijst kan samenstellen.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”