misbruik van vertrouwen

Tobias1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

misbruik van vertrouwen

#1 , 04 sep 2016 10:45

Ik ben werkzaam in een bedrijf dat waardetransport doet. Nu onlangs is de licentie verlopen. En door een stommiteit van onze operationeel manager is deze NIET verlengd; Door een stom toeval komt hij hierachter, en krijgt dus van het ministerie van binnenlandse zaken , het bericht dat de licentie reeds is verlopen op 4 augustus. Hij krijgt dit bericht ergens de 12 augustus, toch laat hij ons doorwerken tot de 26ste augustus. Daarna doet hij de mededeling dat het door een foutje , we niet meer mogen werken.
Kunnen wij met alle werknemers dit beschouwen als een misbruik van vertrouwen en wat kunnen de eventuele stappen zijn om dit NIET ongestraft te laten doorgaan.

Mvg

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 04 sep 2016 11:39

Welke schade zou je claimen? (in de veronderstelling dat jullie natuurlijk momenteel wél ofwel doorbetaald worden ofwel tijdelijke werkloosheid genieten)?

Tobias1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 sep 2016 16:38

God, daar heb ik nog niet over nagedacht. Voor het moment worden we gewoon door betaald, ook al is er geen werk meer ; De nodige papieren voor de RVA zijn ook nog niet aangekomen. Het gaat er bij mij erom dat zo een blunder niet ongestraft kan blijven. En wat als er ondertussen iets was gebeurd met ons op de weg. Wie was er dan in fout geweest . ?? Ik noem dit geval gewoon voorliegen van je personeel. En zoiets kan niet in vele ogen.

Reclame

JPV

#4 , 04 sep 2016 17:56

Het is de overheid die eventueel de werkgever zal straffen indien men dit nodig acht. De werknemers hebben zelf niks illegaals gedaan, kondendus ook niks ten laste gelegd worden.

Terug naar “Andere”