Herscholing door Riziv?

ingridw63
Topic Starter

Herscholing door Riziv?

#1 , 09 jun 2016 09:37

Ik ben 1 maand geleden geopereerd aan mijn schouder, ik heb geen rechten om te stempelen, ik werk als poetshulp, maar heb van mijn werkgever te verstaan gekregen dat ik mijn ontslag krijg zodra ik kom werken, ik zou graag nog een opleiding volgen, ik ben niet meer van de jongste.
Momenteel ben ik al 6 maanden thuis met mijn schouder, als ik ontslag krijg heb ik geen inkomen meer.
Leefloon krijg ik ook niet want ik ben gescheiden en heb gedeeld van onze woning.

Nu heb ik gelezen op internet dat het RIZIV soms goed keurt dat je een herscholing volgt, ik mag geen zwaar werk meer doen, dat staat vast.
Kan ik dit aankaarten bij de controle arts? Of ik een aanvraag mag doen voor herscholing?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 09 jun 2016 09:43

ga ivm de toelating voor een opleiding eerst eens naar de mutualiteit. Die kan via de adviserend geneesheer dat idd goedkeuren.

ingridw63
Topic Starter

#3 , 09 jun 2016 09:46

Dank u wel, ik ga contact opnemen met het ziekenfonds, ik moet op 21 juni ook bij de controle arts.

Reclame

JPV

#4 , 09 jun 2016 09:47

maak dat je de exacte info over de gewenste opleiding meehebt.

Dus:
- naam van de opleiding
- opleidingsinstelling
- duur opleiding
- inhoud opleiding
- belasting (aantal uur) opleiding (en overzicht van eventuele stages)

ingridw63
Topic Starter

#5 , 09 jun 2016 14:48

Ik heb intussen contact opgenomen met het ziekenfonds en zij hebben gezegd om dit voor te leggen aan de controle arts, ik neem het nodige mee, hij zou dan de aanvraag doen.

ingridw63
Topic Starter

#6 , 18 jul 2016 17:06

Ik heb ondertussen bij de arts van het ziekenfonds langs gegaan, hij heeft me een formulier meegegeven voor het GTB, ik heb me aangemeld met het formulier, en heb een afspraak voor 24 augustus, wat ik wel laat vind, maar met het verlof was er niks vroeger.
Is dit de normale gang van zaken? Dat ik doorgestuurd wordt naar het GTB?

JPV

#7 , 18 jul 2016 22:43

dat kan idd een logische stap zijn

Terug naar “Andere”