Domicilie gevolgen

Miek1
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

Domicilie gevolgen

#1 , 08 jun 2016 14:17

Beste,
Ik (+30j) zou (tijdelijk) gaan inwonen bij mijn ouders. Situatie: ik ben momenteel werkloos (uitkering), deeltijds student. Ouders: moeder deeltijds werk + mantelzorg, vader invaliditeitsuitkering.

Kan ik mijn domicilie bij hen plaatsen? Ben ik dan opnieuw ten laste?

a) Wat zijn de gevolgen voor mijn ouders? (zowel fiscaal als voor de uitkeringen)
b) Wat zijn de gevolgen voor mij? En indien ik geen uitkering heb?

Alvast bedankt voor uw respons.
Met vriendelijke groet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 jun 2016 13:07

Om ten laste te kunnen zijn, mag uw inkomen niet hoger zijn dan een bepaald bedrag (ik weet het niet van buiten, maar het is maar een paar duizend euro per jaar, dacht ik). Ik vrees dat u daar met uw werkloosheidsuitkering serieus zal over zitten.

Verder zal dit héél waarschijnlijk (we kennen alle details niet) inderdaad (negatieve) gevolgen hebben voor zowel uw uitkering als die van uw ouders...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”