aangifte sociale fraude bij RIZIV met foto's als bewijs

Pieter8
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

aangifte sociale fraude bij RIZIV met foto's als bewijs

#1 , 20 mei 2016 14:11

Een vriend van mij, die leeft van een invaliditeitsuitkering, heeft ruzie met zijn buur.
Deze heeft (vermoedelijk) de banden van zijn auto platgestoken, waarop mijn vriend dit bij de politie heeft aangegeven.
Nadat de buur bij de politie was uitgenodigd heeft hij mijn vriend bedreigd hem aan te geven bij het RIZIV wegens sociale fraude als hij zijn klacht niet intrekt.
Mijn vriend heeft namelijk zijn buur geholpen met de bouw van een buitenverblijf, en daar heeft de buur foto's van.
Het zou hem niet deren als hij daardoor zelf ook in de problemen kwam, zijn wraak tegen mijn vriend is blijkbaar belangrijker.
Nu is mijn vraag: kan het RIZIV aan de hand van deze foto's de uitkering van mijn vriend stopzetten en betaalde uitkeringen terugvorderen?
De bouw van dat buitenverblijf is 1 a 2 jaar geleden gebeurd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Meeboo

#2 , 20 mei 2016 14:12

bewijs maar eens wanneer die foto's getrokken zijn

jefke007

#3 , 20 mei 2016 17:33

bewijs maar eens wanneer die foto's getrokken zijn

Denk dat de datum dat die fotos getrokken zijn , min of meer bewijsbaar zijn.

- van voor de datum vastelling van het KI
- men kan bij de buren gaan informeren wanneeer die werkzaamheden zijn geweest

Reclame

Joeri_J

#4 , 20 mei 2016 17:35

Als het buitenverblijf vergunningsplichtig is kunnen bepaalde foto's wel niet "voor" een bepaald moment gebeurt zijn.

Terug naar “Andere”