Sociale Huurwoning Urgentie?!

RickNIsabelle
Topic Starter

Sociale Huurwoning Urgentie?!

#1 , 07 jan 2016 20:30

Beste forumleden,

Ik ben zelf een Nederlander en woon nog in Nederland.
Mijn vriendin komt uit België en ze is nu zwanger en woont nog bij haar ouders.
Nu is mijn vraag aan jullie hoe krijgen wij ik als Nederlander een sociale huurwoning en hoe zit dat precies met urgentie?
ik heb gewoon een baan en inkomen in Nederland ,maar mijn vriendin zit nog op school.
Wie kan mij vertellen hoe dat precies zit en of het op korte termijn mogelijk is?
We kunnen alle juridische hulp en/of advies gebruiken zodat we weten welke stappen we kunnen ondernemen alvast bedankt voor u tijd?

Mvg,

Ricky en Isabelle

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 09 jan 2016 11:24

”Art.3.§ 1. Met behoud van de toepassing van het tweede lid kan een natuurlijke persoon zich laten inschrijven in het register, vermeld in artikel 7, als hij aan de volgende voorwaarden voldoet : 1° hij is een meerderjarige persoon, een minderjarige ontvoogde persoon of een minderjarige persoon die zelfstandig woont of gaat wonen met begeleiding door een erkende dienst;
2° hij beschikt, samen met zijn gezinsleden, niet over een inkomen in het referentiejaar, dat de grenzen, vermeld in § 2, overschrijdt; 3° hij heeft, samen met zijn gezinsleden, geen woning of geen perceel dat bestemd is voor woningbouw volledig in volle eigendom of volledig in vruchtgebruik in binnen- of buitenland ;...6° hij en, in voorkomend geval, zijn gezinsleden zijn ingeschreven in de bevolkingsregisters,...”[12 OKTOBER 2007. - Besluit van de Vlaamse Regering tot reglementering van het sociale huurstelsel ter uitvoering van titel VII van de Vlaamse Wooncode. (Socialehuurbesluit)]
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”