Hallo,
Ik ben reeds 9j ziek thuis. Begonnen als een griepje, dan leverproblemen (die intussen zijn opgelost) en dan is de diagnose cvs en fibromyalgie gesteld. Tot een maand terug geen problemen gehad met de dokter van het ziekenfonds, of het riziv. In april nog bij de adviserend geneesheer van het ziekenfonds geweest, en gepraat om eventueel 50% terug aan het werk te gaan (zonder er een tijd op te plakken waarbinnen dit zou moeten gebeuren) maar verder ging alles goed. Tot ik vorige maand bij het Riziv moest komen. Daar vertelde men me doodleuk dat ik in staat was om fulltime te werken (mits 'aangepast' werk). Ik was van plan om tegen 1 september een regeling te treffen met mijn werkgever om de voormiddag te gaan werken, maar door de uitspraak van het Riziv is dat er dus niet van gekomen.
Ik ben voorlopig ingeschreven bij de vdab en een dossier bij het acv laten openen, en mijn contract met mijn werkgever is tijdelijk geschorst.
Fulltime werken lukt me niet, dus ofwel aanvaard ik een contract van 50% tewerkstelling, maar dat houdt dan in dat later eventuele problemen met gezondheid of werkgever ook maar recht geven op 50% uitkering. En ook, in dit geval zou ik het riziv gelijk geven wat hun uitspraak betreft.
Ofwel ga ik in beroep tegen de uitspraak van het riziv. En hierover gaat mijn vraag...
Ik kan rekenen op het acv voor wat de juridische bijstand en zo betreft, maar voor de medische bijstand moet ik zelf zorgen. Maar noch mijn huisarts, noch de dienst van prof vanhaudenhove uit Leuven zitten er om te springen om mij te verdedigen. Nu ging mijn huisarts enkele adressen van 'gerechtsexperten' opzoeken om mijn verdediging op te nemen.
Nu is mijn vraag, heeft hier iemand ervaring met dit soort zaken, zijn er dingen waar ik moet op letten, wat ik zeker moet doen, ...
Kent er iemand dokters die ervaring hebben met dit soort dingen, en ook laten merken dat ze achter je staan?
Alvast bedankt,
Gunther