Vader heeft tweede verblijf aan de kust ( studio ) .
Aangezien hij zelf nimmer naar de studio kon gaan heeft hij beslist dat een kameraad van hem die hij al jaren kende van aan de kust , deze voor een jaar mocht bewonen en dit jawel gratis .
De kameraad had het even moeilijk en mijn vader wou hem helpen .
Wij waren hier niet van op de hoogte daar wij ook lange tijd in het buitenland hebben gezeten voor mijn werk.
Na een jaar vertrekt de huurder uit de studio .
Hij is bij mijn vader thuis aangekomen en heeft hem papieren laten tekenen dat jij ermee instemde de studio te mogen verlaten en dat deze in goede staat was achtergelaten .
Nadat de huurder vertrokken was heeft mijn vader een maand niks meer van de huurder gehoord en daar mijn vader ook ziek was heeft hij de studio nimmer kunnen gaan controleren .
Tot wij terug kwamen en de studio bezochten .
Er was vanalles stuk .
De huurder zogezegde goede kameraad hebben we nimmer gezien of kunnen bereiken .
Een zaak hiertegen aanspannen zal moeilijk worden .
Maar op één of andere manier willen we deze man toch laten boeten voor zijn misbruik van vertrouwen .
Volgens de onderbuur zou de vriend van mijn vader de studio nooit hebben bewoond en gebruikte hij dit gewoon voor de brieven op te halen .
Hij gebruikte dit gewoon voor zijn domocillie.
Kunnen wij na twee maanden de bevoegde instanties nog op de hoogte brengen van deze feiten van fraude en kan de man nog gestraft worden ?
Of is er een max termijn waarbinnen dit moet gebeuren ?
Dank U