Gratis hulp

car
Topic Starter

Gratis hulp

#1 , 07 jul 2015 16:27

Voor mijn huwelijk willen een collega en een vriendin gratis drank schenken tijdens de receptie. Daar staan ze op en willen dit doen als huwelijksgeschenk.

Mijn vriendin staat geregistreerd als werkzoekende, mijn collega werkt full-time op contractuele basis. Ik wil echter niet dat ze (je weet maar nooit) tijdens een eventuele controle problemen kunnen krijgen.

Bestaan hier regelingen voor (geschenk)? Of dienen er voorafgaand documenten ingevuld te worden?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis

#2 , 07 jul 2015 16:39

even ter verduidelijking: willen je collega en C° de drank aankopen en gratis weggeven? Of willen ze gratis de bediening van de drank doen? Je hebt daar immers 2 kanten aan: het geschenk: de drank. En gratis werken als bedieningspersoneel voor de catering.
Als ze de drank gratis weggeven en eventueel zelf uitschenken zonder in onderaanneming voor een cateraar te werken is er in feite niet echt een probleem.

car
Topic Starter

#3 , 07 jul 2015 16:42

Voor de hapjes werken we met catering (met factuur).

De drank hebben we zelf aangekocht. Het gaat dus enkel om het schenken van de dranken.

Reclame

giserke

#4 , 07 jul 2015 17:31

Het is een privaat feestje toch?
Die vrienden worden als vriend uitgenodigd, en besluiten U een handje toe te steken om het feestje wat te laten opschuiven.

car
Topic Starter

#5 , 08 jul 2015 08:09

Dankjewel, ik wou enkel zeker zijn. Het gaat om een receptie van een 150 personen op een plaats die makkelijk toegankelijk is voor iedereen. Ik weet dat er regelingen bestaan voor sommige zaken (bijvoorbeeld vrienden of familie die helpen bij de bouw), dus wou ik toch eens kijken of ik ergens rekening mee moest houden.

WP002

#6 , 08 jul 2015 08:51

Ik ken mensen die hun volledig trouwfeest hebben laten organiseren door vrienden die dat allemaal voor nop deden - zij het dat ze uiteraard wel geld moesten hebben om drank e.d. aan te kopen. Een huwelijksfeest heeft geen openbaar karakter. Ik zie het probleem niet.

Terug naar “Andere”