werkgever verplicht me meerdere uren te werken dan in contra

Flien
Topic Starter
Berichten: 3

werkgever verplicht me meerdere uren te werken dan in contra

#1 , 19 feb 2015 16:37

Beste,

Mijn werkgever verplicht me meer uren te werken dan in mijn contract staan.
Deze worden uitbetaald als overuren. Zelf wil ik graag 8u per dag werken zoals
contractueel is oovereengekomen, maar als ik hier een opmerking over maak dan zegt hij:
Als je in de bouw werkt dan moet je altijd meer werken. Ook geeft hij me zeer veel werk wat onmogelijk
afgeraakt op 8u en ik krijg er maar een dag voor, hierdoor zet hij me voor een voldomme feit. OoK
zijn er het afgelopen jaar verschillende werknemers ontslaan, de werkhoevewerkhoeveelheid blijft, maar het aantal werknemers
is veel minder, ook ben ik vaak alleen op de werf bezig en moet ik in mijn eentje zware toestellen dragen, hierdoor heb ik ruglast.
vandaag hoorde ik via via dat hij eraan denkt om me te ontslaan ( omdat ik problemen heb me elke dag overuren te maken, ben sommige dagen aan het werk van 6u tot 19u). Wat kan ik hieraan doen? indien hij me ontslaat en ook indien niet.

Alvast erg bedankt.

Brecht Vliegen

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 19 feb 2015 17:12

In de bouw wordt er 8 uur gewerkt, de verplaatsingen van/naar het werf worden hierbij NIET meegerekend. U bent enige flexibiliteit verplicht, maar overuren kunnen gerecupereerd worden binnen een bepaalde periode, of uitbetaald.

Alles hangt dus concreet van je gewerkte uren af.

ongelukbelaagd
Berichten: 528

#3 , 20 feb 2015 09:17

Hoeveel uren moet je werken volgens je contract?
Hoeveel uren werk je gemiddeld per week? Zijn de overuren constant of komen die met periodes?
Werk je al lang bij je huidige werkgever?
Wat doe je voor werk?

Heb je dit probleem al aangekaard bij je werkgever? Op welke manier en hoe is dat verlopen?


Mag je volgens de veiligheidsregels alleen op een werf zware toestellen dragen?

Reclame

Terug naar “Andere”