uitkering arbeidsongeschiktheid

haas
Topic Starter

uitkering arbeidsongeschiktheid

#1 , 21 okt 2014 22:40

ik ontvang een verhoogde uitkering ziekenfonds arbeidsongeschikt.
Jaarlijkse controle inkomensonderzoek .

al jaren kom ik in aanmerking voor deze verhoogde uitkering omdat mijn samenwonende partner onder het gestelde minimum inkomen zit.

Sinds half 2013 is hij ontslagen en heb ik ook medegedeelt aan ziekenfonds in 2013.
Bij de huidige controle inkomen (ref september)komt hij juist boven het gestelde maximum en kom ik in categorie samenwonende.Maar in november zakt zijn uitkering en kom ik in aanmerking voor persoon met gezinslast.

Kan ik dit dan melden en vanaf wanneer moeten ze uitkering aanpassen .
-i

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 okt 2014 05:03

Zie hier:

http://www.cm.be/diensten-en-voordelen/ ... aarden.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;

en

http://www.cm.be/diensten-en-voordelen/ ... anneer.jsp" onclick="window.open(this.href);return false; (bij "wanneer gaat de verhoogde tegemoetkoming in".

U kan dus enkel op basis van het maandelijks inkomen een nieuwe berekening doen als je behoort tot de categorieën in de eerste link.

jefke007

#3 , 22 okt 2014 09:40

Eigenlijk zit er een fout in de vraagstelling : het gaat over gezinslast en niet over de "verhoogde tegemoetkoming' ( hoger tusssenkomst van doktersbonnetjes enz )

Maar het antwoord is wel juist. In princiepe moet elke maand dat het inkomen boven of onder de inkomstengrenzen ( er zijn er 3 ) stijgt of daalt gemeld worden

De echte verhoogde tegemoetkoming kan ook wel van toepassing zijn, maar als je een partner met inkomen hebt, zit je normaal al bijna automatisch boven die grens

Reclame

Terug naar “Andere”