studeren en werken als zelfstandig bijberoep na burn out

VESE
Topic Starter

studeren en werken als zelfstandig bijberoep na burn out

#1 , 14 jun 2014 11:35

Korte schets, ik ben 38j, een moeder van 2 kinderen, industrieel ingenieur bouwkunde, 14 jaar werkervaring en sinds november 2013 thuis met burn out. Ik ben nog ingeschreven bij mijn huidige werkgever, leef nu van uitkering van de mutualiteit. Na maanden therapie beslist om niet meer terug te gaan naar mijn negatieve stress werkgever en ik ben gestart met loopbaanbegeleiding en voor de job van mijn leven moet ik toch wel bachelor in rechten behalen om daar toegang toe te hebben.

Dus vanaf september 2014 : full time opnieuw gaan studeren : bachelor in de rechten aan de universiteit van Antwerpen.

Ondertussen weet ik waar ik naar toe wil, maar niet hoe ik dit correct, financieel haalbaar en mijn gezondheid in 't oog houdend moet aanpakken.

Nu een uitkering krijgen van de mutualiteit, nog ingeschreven zijn bij mijn huidige werkgever en dan terug gaan studeren, het zou tof zijn als dit kon, maar mij lijkt dit niet correct. Maar heb ik recht op nog een uitkering of val ik volledig op nul ?

Heeft iemand hier ervaring mee ? en hoe hebben jullie dit aangepakt ?
Eventueel dit combineren met een zelfstandig bijberoep (EPC, plaatsbeschrijvingen), kan dat ?

Alvast bedankt.

grtz

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 jun 2014 14:03

je kan dit combineren als de mutualeit dit toestaat, maar de kans zal idd klein zijn. Je kan je wel medisch ongeschikt verklaren voor je huidige functie en dan vanuit de werkloosheid studeren, maar opnieuw is de kans klein, gezien je een relatief gegeerd diploma hebt.

Combinatie met een zelstandig BIJberoep zal niet mogelijk zijn, gezien je (na wegvallen mutualiteit/werkloosheid) geen hoofdberoep meer zal hebben. je zal dus dan zelfstandige in hoofdberoep worden, wat natuurlijk te combineren valt met studeren.

Reclame

Terug naar “Andere”