Beste,
Alvast bedankt voor je reactie.
Het tijdskrediet dat ik aanvraag is 'loopbaanonderbreking in het kader van medische bijstand', dat is blijkbaar nog een ander stelsel dan 'tijdskrediet met motief' .
Ik heb na u reactie te lezen wat verder opgezocht en voor deze formulieren vind ik geen versie na 17/09/2013.
Ik kom steeds op volgende terecht:
http://www.rva.be/D_Egov/Formulieren/Fi ... FormNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Op deze formulieren vind ik idd terug dat het ten vroegste één maand op voorhand mag aangevraagd worden maar bij mij was net het geval dat het medisch attest van de behandelende geneesheer te laat gedateerd is, en deze regel vind ik niet (maar misschien lees ik erover..)
Ik had medische bijstand gevraagd vanaf 8 december maar het doktersattest was gedateerd na 8 december (de oncoloog had aan mijn zus begin december gezegd dat hij het gezien haar medische toestand een terechte verlenging van de aanvraag vond) ik heb pas later de papieren via zijn secretariaat laten tekenen waardoor de datum op het attest 15 december (ongeveer) was. Het was de derde verlenging van 1 maand die ik aanvroeg en de vorige attesten waren ook na de ingangsdatum ingevuld maar blijkbaar heeft men er toen geen punt van gemaakt en in december wel.
Ik heb gebeld met de juridische dienst van de vakbond en ze waren op de hoogte van het feit dat deze regel streng ging toegepast worden (maar vonden het blijkbaar niet de moeite om daar anderen attent op te maken, anders was mijn personeelsdienst misschien ook op de hoogte gebracht via hun kanalen). Ze geven me geen kans in een arbeidsrechtbank gezien ik de wet moet kennen dus ook art. 8 van het KB van 10/08/1998. Dus zij zijn niet bereid om dit voor de arbeidsrechtbank te brengen. Als het echt geen grond heeft vind ik dat ook terecht maar als ik u goed begrijp kan men in een arbeidsrechtbank alsnog andere argumenten aanhalen dus ga ik toch eens luisteren in het justitiehuis wat mijn kansen zijn, al is het uit principe.
Ik begrijp dat ze er fraudeurs willen uithalen maar dan zou ik verwachten dat ze zelf wat meer moeite doet om échte fraude op te sporen; Met een klein onderzoek had ik kunnen aantonen dat ik effectief veel tijd heb gespendeerd heb in het helpen en hulp zoeken, mijn mailverkeer alleen zegt al voldoende...
Nu wordt ik afgestraft door een onvindbaar regeltje. En ik hoorde van de RVA ambtenaar dat ik niet de enige ben.
Ik zal via het forum laten weten wat ze op het justitiehuis gezegd hebben.
Met vriendelijke groeten