OMNIO STATUUT

draculavlad
Topic Starter
Berichten: 28

OMNIO STATUUT

#1 , 16 dec 2007 15:16

Ik heb een omnio statuut samen met mijn kinderen want wij woonden op 1 januari 2007 allen in België.

Op 27 augustus ben ik getrouwd met iemand uit het buitenland die geen omnio statuut heeft.

Nu heeft de mutualiteit gevraagd naar zijn inkomen van 2006. Ik wil graag het omnio statuut behouden; maar hij stond nog niet op mijn adres op de eerste januari 2007.

Ik heb op de site van de mutualiteit gevonden dat een nieuwe bijgekomen familielid die bijkomt na 1 januari 2001 niet meetelt.

Mag de mutualiteit naar zijn inkomen van 2006 vragen ?

<webmaster>

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Drone
Berichten: 3040
Locatie: st-niklaas

#2 , 16 dec 2007 20:32

In hoodletters typen staat gelijk aan =>ROEPEN<=


beetje structuur aan u tekst jan ook geen kwaad ;)

j.demoor
Berichten: 10360

#3 , 17 dec 2007 11:49

“Art.2.De verhoogde tegemoetkoming...in de kosten van de geneeskundige verzorging...wordt toegekend onder de voorwaarden die in dit besluit zijn vastgesteld, in de drie volgende gevallen :...3°. Na een onderzoek, door de verzekeringsinstelling, van het inkomen van het gezin dat op 1 januari van het jaar van toekenning is samengesteld op basis van de gegevens van het Rijksregister en dat over een inkomen beschikt waarvan het jaarlijks belastbaar brutobedrag niet het grensbedrag bereikt, dat is vastgesteld in artikel 38. De leden van dat gezin genieten in dat geval het OMNIO-statuut.”(1 APRIL 2007. - Koninklijk besluit tot vaststelling van de voorwaarden voor de toekenning van de verhoogde verzekeringstegemoetkoming, bedoeld in artikel 37, §§ 1 en 19, van de wet betreffende de verplichte verzekering voor geneeskundige verzorging en uitkeringen, gecoördineerd op 14 juli 1994, en tot invoering van het OMNIO-statuut).

Met het oog op voornoemd onderzoek mag de verzekeringsinstelling het inkomen vragen van het gezin zoals dat op 1 januari van het jaar van toekenning is samengesteld.Voor het jaar van toekenning 2007 omvat dit niet het inkomen van iemand die pas sedert 27 augustus 2007 deel uit maakt van het gezin.

‘Op 27 augustus (2007) ben ik getrouwd met iemand uit het buitenland’ belet evenwel niet dat deze persoon reeds op 1 januari 2007 kon deel uitmaken van uw gezin op basis van de gegevens van het Rijksregister.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts en zoek daar de nodige WetBOEKEN.

Reclame

Terug naar “Andere”