Arbeidsongeschiktheid & invaliditeit

Blozeloos
Topic Starter

Arbeidsongeschiktheid & invaliditeit

#1 , 04 jul 2013 17:51

Na een rechtszaak van meer dan 5 jaar, ben ik (psychologische redenen) voor 20% invalide en 4% arbeidsongeschikt (blijvende) verklaard. Echter is mijn vraag wat dit betekend in mijn werkomgeving? Heb ik hierdoor het recht halftime te gaan werken en toch het zelfde loon te behouden? Waar kan ik het best met deze vragen terecht?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV

#2 , 08 jul 2013 20:11

Nee, je invaliditeit/arbeidsongeschiktheid heeft voor de huidige arbeidsovereenkomst geen gevolgen.

Voor de 4% arbeidsongeschiktheid zal je een vergoeding krijgen van het fonds voor arbeidsongevallen of de verzekering (in principe de verzekering). Dat zal 4% bedragen van je normaal jaarloon.

Wat betreft de invaliditeit hangt dit een beetje af van de oorzaak van de invaliditeit. betrof het een ongeval deels in de privésfeer, deels in de arbeidsfeer?

jefke007

#3 , 08 jul 2013 20:18

wegen budgetaire redenen betalen ze van die 4% maar de helft uit. (tot 5 % krijg je maar de helft )

Reclame

Blozeloos
Topic Starter

#4 , 12 jul 2013 13:25

Dit is door omstandigheden in de privésfeer.

JPV

#5 , 13 jul 2013 19:00

dan zal het op zich geen invloed hebben voor je werk, tenzij je via het vlaams fonds een tegemoetkoming kan krijgen voor aanpassing van de werklplaats.

Terug naar “Andere”