Ik heb in 2011 een arbeidsongeval gehad.
Momenteel heb ik een doktersattest tot en met 31 augustus 2013. Maar op 15 mei 2013 heeft de verzekering (ondanks er vooruitgang was) het letsel geconsolideerd op 7%.
Mijn vakbond verteld mij dat ik dit moet aanvechten via hun en dat ik ondertussen naar mijn mutualiteit moest stappen.
Maar nu pas kijg ik een brief van de mutualiteit, ik ben zelfs nog niet opgeroepen geweest voor controle, dat ze de arbeidsongeschiktheid weigeren te herkennen.
Nu is mijn vraag, wat moet ik nu doen?
Ik zit nu al bijna 2 maand zonder inkomen, hierdoor heb ik mijn revalidatie heb ik moeten stopzetten.
Als ik nu terug ga werken, wie is er dan verantwoordelijk als er opnieuw iets gebeurd of als het erger zou worden?
De verzekering? De mutualiteit? De werkgever? Of ik, als werknemer?
Welke waarde heeft een doktersbriefje? Een dokter die onderzoeken doet, testen, fotos laat nemen oordeelt dat je niet kan gaan werken. En iemand die achter een bureau zit, je 10 minuten ziet, je enkel eens opmeet (dar is het inwendig letsel) met een lintmeter. Die kan dan zeggen tegen mijn orthopedisch chirurg dat hij er niets van kent en ik terug moet gaan werken ... . dat lijkt mij straf :s