Alleenstaande bij ouders wonen recht op sociale koopwoning ?

detech
Topic Starter

Alleenstaande bij ouders wonen recht op sociale koopwoning ?

#1 , 15 jun 2013 14:21

Dag allemaal,

Sinds 2 jaar sta ik op de wachtlijst voor een sociale koopwoning, op het moment van aanvraag huurde ik alleen een huis. Ik voldeed dus perfect aan de inkomensgrens als alleenstaande.

Nu 2 jaar later ben ik door omstandigheden terug bij mijn vader moeten gaan inwonen en ben ik daar gedomicileerd. Op dat adres staan 3 personen: mijn vader, mijn zus en ikzelf.
Op het moment van verhuis heb ik mijn nieuw adres doorgegeven aan de sociale huisvestingsmaatschappij en hen gevraagd of dit een probleem was dat ik terug bij mijn vader zou inwonen. Men vertelde dat dit geen probleem is, aangezien ik toch alleen het huis zou kopen.
Ik heb enkele weken geleden bericht gekregen dat ik nu in aanmerking kom en ik zou mogelijk over 1 maand een huis kunnen kopen. Ik las nu wel op de website van het VMSW volgende voorwaarde : " een alleenstaande is iemand die volledig alleen woont "

http://www.vmsw.be/nl/particulieren/kopen/alleenstaande" onclick="window.open(this.href);return false;

Als je op die definitie moet afgaan, dan ben ik toch geen alleenstaande, want ik woon bij mijn vader

Ik wil hier absoluut geen fout tegen maken en zeker niet onbewust "fraude" plegen.

Weten jullie of ik nu alleenstande ben ? Of feitelijk samenwonend met mijn vader en zus ? En hoe gaat dit in de procedure van toekenning van een woning resulteren ? Ik wil heel alleen in de sociale woning gaan zitten en deze ook alleen kopen.

Bedankt !

Reclame

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding