Ik ben een beetje radeloos en heb me daarom hier aangemeld.
Sinds een tweetal maanden woon ik in bij een stel vrienden, maar ik krijg geen leefloon uitgekeerd zolang deze mensen hun loonbrief niet aan het OCMW willen laten zien.
Ik wil weten waarom OCMW deze brieven opeist? Gezien ongeacht de relatie tussen de samenwonende personen en ongeacht hoe hoog het inkomen van deze mensen is, ben ik gerechtigd op een leefloon als samenwonende.
Ook weet ik, dat zolang ik geen financiele relatie heb met deze mensen, ik recht heb op Leefloon, ook omdat deze mensen geen zorgplicht naar mij toe hebben.
Ik ben, omdat ik nergens mijn domicilie kan en mag zetten, officieel dakloos:
• een persoon die niet over een eigen woongelegenheid
beschikt, die niet de middelen heeft om daar op eigen
krachten voor te zorgen en daardoor geen verblijfplaats
heeft of die tijdelijk in een tehuis verblijft in afwachting dat
hem een eigen woongelegenheid ter beschikking wordt
gesteld
• ook persoon die voorlopig opgevangen wordt door
particulieren om hem tijdelijk en kortstondig uit de nood te
helpen, in afwachting dat betrokkene een eigen
woongelegenheid ter beschikking heeft
Ik val dus onder punt 2 hiervan...
Ik heb recht op:
• Bevoegd OCMW
• Categorie?
• Dakloze met GPMI krijgt leefloon alleenstaande
• Dakloze die dakloosheid verliest door een woning te
betrekken als hoofdverblijf: 100% terugbetaald gedurende
twee jaar
• Installatiepremie
Ik word nergens geholpen, terwijl ik er recht op heb, alleen maar door die loonbrieven? Imo, inbreuk op privacy!!!
ik heb dit van andere OCMW's bevestigd gekregen, dat ik recht heb op leefloon, maar het OCMW dat me leefloon hoort toe te kennen weigert in alle talen!
Ik heb het OCMW waar ik nu onder val, ook gezegd dat ik mijn GPMI eis verder te zetten (in mijn eentje raak ik nergens, heb ik al zolang geprobeerd), dus ik soieso recht op een leefloon alleenstaande...
Ik ben radeloos, deze situatie sleept al enkele maanden aan en ondertussen moet ik maar zien te leven. Fijn ook, de vuile blikken en de roddels die ik hierdoor te verwerken krijg... ik wil dat OCMW vervolgen, kan dit (zonder dat ik het inkomen van alle inwoners waar ik nu zit, van doen heb)?