Hallo,
Aangezien ik er geen weg meer mee weet, kom ik eens horen of iemand raad voor mij heeft.
Mijn vader; een invalide oude man, is al enige tijd dakloos.
Onze zoektocht naar woonst voor hem faalt keer op keer.
Hij verblijft momenteel in opvang plus waar hij van 21u - tot 9u terecht kan om te slapen.
Opvangtehuizen willen hem niet opnemen aangezien hij er al eens was en niet mee deed aan de activiteiten,
ze vonden een psychiatrisch ziekenhuis een betere oplossing voor hem.
Hij heeft een intake gesprek gehad in een psychiatrisch ziekenhuis, maar daar werd hij ook geweigerd.
Daarop volgde een vergadering met allerlei diensten, zoals zijn voormalige opvangtehuis, een sociale assistente van het ocmw, een psychiater, iemand van het c.a.w.
Waar er absoluut geen echte oplossing van kwam, en iedereen hem liever kwijt wou dan te helpen. (opvang plus)
Hij is ook ingeschreven bij dienst sociale woningen en sociaal verhuurkantoor maar krijgt geen voorrang aangezien hij een invalide-uitkering krijgt.
Ikzelf, woon samen met mijn zus. Aangezien we vroeger geen contact hadden met onze vader, is mijn zus schuw en wilt niet dat hij bij ons verblijft alsook geen contact met hem.
Ik zie mijn vader dagelijks en zie hem de laatste weken aftakelen, zowel lichamelijk als psychisch.
Ik heb echt een oplossing nodig, heb er slapeloze nachten van en begin er zelf depressief van te worden.
Dank bij voorbaat,