avondonderwijs leerkracht

Rubens-M
Topic Starter
Berichten: 4

avondonderwijs leerkracht

#1 , 21 dec 2012 10:39

Gisteren verhaal gehoord waar ik me toch vragen bij stel .


Broer van mij volgt al 2 jaar avondonderwijs .

Hij krijgt al twee jaar les van een leerkracht die zelfstandig is , maar waar ik 100 % zeker van ben dat die man een schijnzelfstandige is .
(Uit goede bronnen vernomenen ken deze man van vroeger ) .

Broer is niet echt tevreden over de lessen omdat leerkracht de leerlingen steeds dezelfde dingen laat uitvoeren namelijk kleine reparaties .
Week na week brengt de leerkracht toestellen mee die hij dan door de leerlingen in de les laat herstellen .
Vaak zijn dit dezelfde problemendie de leerlinegn kunnen oplossen maar toch een tijdje duren.

Nu stel ik mij hier toch vragen bij of dit allemaal wel kan .

Je kan zeggen van ja de leerlingen leren iets bij .
Maar naar mijn ogen is dit wel een zeer voordelig systeem voor de leerkracht .

Leerkracht wordt vergoed om les te geven .
Leerlingen betalen school inschrijvingsgeld en materiaalkosten ( die volgens ik vernomen heb niet van de minste zijn ) .
Tegelijkertijd verdiend de leerkracht nog eens geld door de leerlingen zijn toestellen te laten herstellen in de klas die hij dan kan doorrekenen aan de klant .
Zodus 2 x kassa

Mijn vraag is of dit zo allemaal maar kan ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Jef 007
Berichten: 737

#2 , 21 dec 2012 12:53

kan je dit niet melden aan de schooldirectie? zij zijn het die eventueel passende maatregelen moeten nemen
anderzijds hebben de leerlingen materiaal nodig om praktijk op te doen

Jonathan10
Berichten: 10

#3 , 21 dec 2012 12:54

Kan naar mijn mening ook niet .

Heb vroeger ook avondonderwijs gevolgd en ook daar bracht de leerkracht auto's mee van klanten die de leerlingen moesten herstellen .

Reclame

Terug naar “Andere”