pesten op het werk

trotter61
Topic Starter

pesten op het werk

#1 , 14 nov 2012 21:27

pesten op het werk

iemand op ons werk is een heel punctuele werkneemster, levert puik werk, maar is geen mens om mee samen te werken. Ze is er in haar carrière in geslaagd om
haar naaste collega in de periode ergens rond 2000 na ??? jaren van samenwerking,te doen zoeken naar ander werk. Gezien die collega werk gevonden heeft, heeft zij geen klacht ingediend tegen haar erge verbale pesterijen.
Toen ik de volgende in de rij ook ziek werd van met haar samen te werken, heb ik na een periode van +/- 8 jaar ontslag moeten nemen omdat ik mijn werk niet meer aankon gezien ik tegelijkertijd ook lijd aan een chronische ziekte. Het ontslag is er zeker vroeger gekomen door de stresserende samenwerking met een onmogelijke collega, die je kleineerde en je wees op fouten die je (zogezegd) had gemaakt.
Weer een aantal jaren verder is mijn opvolgster ook thuis wegens depressie door haar.
De directie is op de hoogte van de pesterijen en heeft ook al enkele stappen ondernemen , zonder resultaat; ondertussen is mevr x al zo lang in dienst dat het een zwaar kostenplaatje zou worden om haar te ontslaan
Hoe kan dit opgelost worden????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 17 nov 2012 11:34

klacht indienen wegens pesten op het werk...

maske

#3 , 05 dec 2013 23:50

Met het begin van 2011 ging ik vol goed moed als part-time in een kindercrèche in Heist werken. Ik was in het speciaal project dat ik van de VDAB een begeleider had.
Met hem had ik het er dikwijls over dat ik geen weg kon met de manier waarop ik bepaalde huilende baby's NIET mocht troosten...het was KRIJSEN.
Toen ik er drie maand werkte, was voor mij de maat vol en ben ik tegen mijn verantwoordelijke ingegaan. Zij ging er héél dikwijls prat op dat ze de nacht uitgeweest was en weer veel pinten gedronken had. Met een zware kater was ze op het werk en kon ze natuurlijk de kinderen niet verdragen. Het verbaal gweld dat ze pleegde op de baby's en kleuters deed me pijn aan mijn hart. Die bewuste dag wou een baby niet eten (ze schold hem ook telkens de huid vol) en ze strafte hem door hem in zijn stoeltje naar de muur te draaien en zijn eten gooide ze in de vuilbak. Ik nam een verse pot eten en bij mij at hij gretig, tot die verantwoordelijke me zag en me het eten afpakte om de baby te straffen. Daarop ben ik weggegaan naar ee volgend klasje waar ik ook van dienst was en heb er drie baby's tegelijk gevoederd, de ene lepel na de andere. Ik was er een kwartier te vroeg, maar welkom.
De volgende dag werd me de toegang tot mijn klasje, dus tot mijn werk geweigerd door verschillende collega's van me.
Uiteindelijk moest ik op gesprek bij de hoofdverantwoordelijke die al een hele waslijst had met dingen die ik zogezegd had verkeerd gedaan en vooràl was ik tegen het gezag van mijn vernatwoordelijke ingegaan door die baby eten te geven. Ik begreep dat velen jaloers waren omdat ik een hart voor kinderen heb en voor hen was hun wek routine geworden. De kinderen kwamen tot mij, hingen aan mij en de collega's voelden zich "gepasseerd door een nieuwkomer". Mij werd het teveel, het werd me zwart voor de ogen en ik ben er 9 maand weggebleven in ziekteverlof tot mijn kontrakt er afgelopen was.
Nog steeds ben ik bang van valse beschuldigingen, mensen...ik heb het erg zwaar gehad. Van mijn projectleider ontving ik veel te weinig steun hoewel ik geregeld aangaf dat ik gepest werd oa doordat de verantwoordeljke over mijn hoofd heen over mij praatte, alsof ik er niet was. Ze vertikte het ook me uit te nodigen toen er een verjaardagsdrank was met Sangria (alcohol op het werk)
Mijn vraag is: Kan er werk van gemaakt worden dat er strenger controle is op die ene "verantwoordelijke met kater"? Kan ik nog wat aanvangen met die ervaring, behalve ze tevergeten?
Dank.

Reclame

Terug naar “Andere”