invaliditeitsuitkering en inwonende kinderen

zonnetje21
Topic Starter
Berichten: 1

invaliditeitsuitkering en inwonende kinderen

#1 , 13 sep 2012 11:22

Ik weet niet zo goed waar deze vraag thuishoort

na tien jaar samenwonen gaan mijn partner en ik uit elkaar, we hebben besloten dat ik in de woning blijf en hij gaat voorlopig bij zijn ouders intrekken

zijn ouders hebben een invaliditeitsuitkering, mijn partner verdient 2700 netto worden zijn ouders dan gekort op hun uitkering?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mariette
Berichten: 2507

#2 , 13 sep 2012 14:49

Indien hij daar zijn domicilie zet dan worden de personen met invaliditeitsuitkering gekort op hun uitkering wegens samenwonend met een persoon die meer verdient dan het minimum.
Best even dubbelchecken met ziekenfonds.

Mina88
Berichten: 2

#3 , 10 okt 2012 18:47

Mijn moeder leeft al een 10-tal jaren van een invaliditeitsuitkering waarvoor zij ongeveer een kleine 900 euro per maand kreeg.
Ik zelf de dochter, ben beginnen werken in 2009 als bediende met een loon van 1300 euro.
Elke 5 jaar moet mijn moeder een herziening laten doen over haar toestand en zo werd dan berekend dat ik blijkbaar teveel zou verdienen, vanaf toen hebben ze haar uitkering verlaagd tot 500 euro.
Wegens zware medische toestanden van mijn moeder ben ik genoodzaakt geweest om mijn job op te geven ter haar verzorging, vandaar ik ook zelf ontslag heb moeten nemen en zo 8 maanden geen uitkering heb gehad in de periode dat mijn moeder te bed lag. Haar uitkering is toen niet meer aangepast wat mij niet logisch lijkt aangezien ik geen enkele uitkering genoot. Daarna heb ik zelf terug 3 maand gewerkt toen werd er ook niks aangepast, en nu ben ik zelf terug werkloos gevallen maar kan ik wel genieten van stempelgeld en dat bedraagt nu een 1100 euro. Maar nog steeds blijft mijn moeder het zelfde bedrag krijgen waar zij helemaal niet met toekomt voor al haar verzorging, medicijnen, dokters en ziekenhuiskosten..

Please HELP!!

Reclame

Mariette
Berichten: 2507

#4 , 10 okt 2012 18:49

normaal moet dit worden aangepast. Je hebt het toch wel zelf doorgegeven dat uw inkomen veranderd was, zodat uw moeder terug haar inkomen als alleenstaande kon verkrijgen?

Mina88
Berichten: 2

#5 , 10 okt 2012 18:59

Nee dit heb ik niet gedaan, kan u mij zeggen waar ik dit moet doorgeven aub?
Alvast bedankt voor de snelle reactie!

Mariette
Berichten: 2507

#6 , 10 okt 2012 19:14

Nee dit heb ik niet gedaan, kan u mij zeggen waar ik dit moet doorgeven aub?
Alvast bedankt voor de snelle reactie!
aan het ziekenfonds waar uw moeder haar uitkeringen van ontvangt!

Ik vermoed dat U ook een bijpassing kan ontvangen voor mantelzorg: vraag informatie aan het ziekenfonds.

Terug naar “Andere”